آغاز عملیات اجرایی فولاد ازنا در بهمن ماه سالجاری

استاندار لرستان گفت: عملیات اجرایی فولاد ازنا در بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و این کارخانه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار تصریح کرد: این کارخانه هم اکنون حدود ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از فن آوری روز برخوردار بوده که روند اجرایی کارخانه به علت مشکلات قضایی مالک آن در گذشته، متوقف مانده است .

وی ادامه داد: طبق توافقی که بین خریدار و فروشنده با نظارت دادستانی تهران و کمک استانداری لرستان حاصل شده ، تا ۲۰ دی ماه سال جاری قیمت کارشناسی کارخانه انجام شده و عملیات اجرایی آن توسط مالک تا بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شود .

زیویار اظهار کرد: به منظور اثربخشی اقدامات و تصمیم سازی بهتر، نمایندگانی از هر سه قوه در این جلسه حضور داشتند و تاکنون برای اتمام و آغاز به کار این کارخانه پیگیری های فراوانی در استان و در سطح ملی از طریق روٌسای قوا صورت گرفته است.

استاندار لرستان عنوان کرد: در راستای راه اندازی کارخانه فولاد ازنا از تمام ظرفیتها و راهکارها برای این مجموعه با اهمیت استفاده خواهد شد و همچون گذشته از هیچ کمک و مساعدتی دریغ نمی شود .

وی ادامه داد: بسیار مهم است خریدار صلاحیت لازم برای تکمیل پروژه و آغاز بهره برداری از این مجموعه عظیم را داشته باشد، و همه دستگاههای اجرایی ذیربط با هدف تسهیل در امورات بطور همزمان اقدامات لازم را برای انتقال سهام و راه اندازی این کارخانه مهم انجام دهند چرا که این پروژه یک سرمایه ملی و استانی است و نباید راکد بماند و هر چه سریعتر مقدمات فعال شدن و بهره برداری از آن فراهم شود .