لرستان معین پایانه مرزی مهران/ ضرورت افزایش اعتبار ایمن سازی راهها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: افزایش اعتبار لازم برای ایمن سازی راههای استان و رفع نقاط پرخطر ضروری است.

به گزارش قاب خبر: مرتضی شیروانی بیان کرد: لرستان در مسیر راههای اصلی و شریانی کشور قرار دارد و ایمن سازی محورهای آن موجب ایمنی تردد عمومی خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش اعتبارات بهبود ایمنی راه با اولویت اقدامات زودبازده، افزایش نظارت و حضور پلیس در محورها، استفاده از ظرفیت صداوسیما در تولید و پخش محتوای فرهنگی آموزشی، حل مشکلات پایانه برون استانی مرکز استان و استانداردسازی آن و استقرار پلیس در این پایانه باید در دستور کار کمیسیون ایمنی راههای استان قرار گیرد.

وی بر برنامه ریزی برای ارتقای ایمنی راه و تسهیل در تردد مسافران تابستانی، کاروان های راهیان نور به ویژه زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

شیروانی عنوان کرد: اصلاح طرح هندسی راه در نقاط پرتصادف، حذف دوربرگردان‌های غیرمجاز، هدایت آب های سطحی، اصلاح رویه راه، افزایش خودمعرفی راه با نصب تابلو و علائم اطلاعاتی، ایمن سازی حاشیه و حریم راه، افزایش سیستم های هوشمند جاده ای برای کنترل دقیق بر حرکات کاربران وسایل نقلیه، نوسازی ناوگان، آموزش کاربران آسیب پذیر جاده ای و برقراری تطابق راهها و علائم جاده ای با استانداردهای جهانی از دیگر عوامل مهم در ارتقای ایمنی راه به شمار می رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به نقش پلیس راه به عنوان سخنگوی کمیسیون ایمنی راهها در هنگام وقوع حوادث جاده ای، گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام سفرهای اربعین حسینی و به دلیل اینکه لرستان، معین پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران است اقدامات قابل توجهی جهت ایمن سازی محورها در دست اجرا می باشد.

وی گفت: تیم اعزامی راهداری استان نیز در محور ایلام‌ به مهران مشغول حذف نقاط پرتصادف است.