جابجایی بیش از یک میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: یک میلیون و ۱۱۸هزار و ۵۵۷ تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا در استان طی سه ماهه امسال جابجا شد و این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با جابجایی یک میلیون و ۵۳ هزار و ۸۰۱ تن، شش درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش قاب خبر: رضا عبدی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۶۴ دستگاه ناوگان باری برای حمل کالاهای اساسی از لرستان به بندر امام خمینی(ره) اعزام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه، تعداد ۴۷۳هزار و ۷۴۸ نفر از خدمات حمل و نقل جاده‌ای مسافر استان بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۵۴هزار و ۵۳۷ نفر، ۳۴درصد رشد داشته است.

عبدی گفت: تعداد سفر نیز با پنج درصد رشد از ۶۱هزار و ۴۰۹ نفر در سه ماهه امسال به ۶۴هزار و ۳۳۶نفر افزایش یافته است.

عبدی عنوان کرد: بیشترین مسافر با ۲۴۶ هزار و ۴۰۸ نفر سهم ناوگان اتوبوس استان بوده که در مقایسه با سه ماهه سال گذشته با ۱۷۲هزار و ۷۴۶ نفر حدود ۴۳درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۶۸دستگاه ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین و ۱۱هزار و ۳۱۰ دستگاه وانت بار با ۱۹هزار و ۱۰۴ راننده حرفه‌ای در سطح استان فعالیت دارند، گفت: میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۸.۵۱ سال است که در مقایسه با متوسط کشوری ۲.۲۸ سال از وضعیت بهتری برخوردار است.

عبدی گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان راهداری مبنی بر همکاری استان‌ها در جابجایی کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی(ره)، در سه ماهه امسال ۹۶۴دستگاه ناوگان باری از استان به این بندر اعزام شده است.