بهره مندی کشاورزان از سهمیه نهاده دامی ثبت شده قبل از طرح مردمی سازی یارانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی پیرو تاکید مقام عالی وزارت با اعطای تسهیلات از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حمایت می کنیم

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی تصریح کرد: نهاده هایی که قبل از طرح مردمی سازی یارانه‌ها به دامداران تخصیص داده شده و به هر دلیلی آنها را دریافت نکرده اند به قوت خود باقی است و می‌توانند از آن بهره مند شوند.

وی به تعامل و هماهنگی مؤثر بانک کشاورزی و جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: در این مدت عملکرد بانک کشاورزی نسبت به حمایت از کشاورزان رضایت بخش است و تعامل سازنده ای با جهاد کشاورزی دارد و از طرفی کارکنان ستادی و شهرستانی جهاد کشاورزی در حال فعالیت و نظارت مستمر هستند تا اطلاعات دقیق و صحیح کشاورزان را کسب و درخواست آنها را در سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد : وزارت جهاد کشاورزی ۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت‌ شناور برای این منظور تخصیص داده است و هر استانی به موقع و در زمان مناسب کارهای بانکی را انجام دهد تولیدکنندگان و دامداران موفق به دریافت این مبالغ خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: تاکنون آماری که ما در سامانه گرفته ایم در حال حاضر ۵۰۲ نفر در سامانه سیتا ثبت نام نموده اند و در حال حاضر سومین استان از نظر ثبت نام در کشور هستیم

شاهرخی به موضوع گوشت قرمز و سطح تولید آن در استان پرداخت و گفت: سالیانه ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن م گوشت قرمز در استان تولید می شود در حالیکه نیاز استان ۲۵ هزار تن است.

وی به حوزه نظارت و بازرسی در بازار کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: در حوزه بازرسی و نظارت اقدامات مناسبی صورت گرفته که در حال حاضر ۷۲ تیم بازرسی داریم و از اول فروردین ماه تا حال حاضر ۲۰۵۰۰ مورد بازرسی داشتیم که ۲۰۰۰ پرونده تشکیل شده است و روزانه ۴ گشت مشترک با همکاری سازمان صمت و تعزیرات در حال فعالیت هستند و ۵ تیم مشترک با سایر دستگاه های اجرایی استان صورت گرفته است ،همچنین از اول سال جاری تعداد ۱۰ واحد صنفی به دلیل تخلف پلمپ شده است.

شاهرخی گفت: از اهداف و برنامه اصلی دولت حمایت از دامداران و تولید کنندگان است تا بتواند ثبات و تعادل در بازار عرضه و تقاضا ایجاد کند ۵۰ درصد تامین نهاده برای دامداران را تضمین کرده است و۵۰ درصد دیگر را خود تهیه کنند ما نیز برنامه هایی برای افزایش شیرخام، گوشت و مرغ و تخم مرغ داریم که امیدواریم تاپایان سال محقق شود.

وی با اشاره به مقایسه تولیدات گندم و جو استان، اظهار کرد: سال گذشته تقریبا ۲۰۰ هزار تن گندم برداشت شده و امسال قریب به ۲۲۰ هزار تن پیش بینی می شود برداشتشود، در زمینه جو ۵۵ هزار تن برداشت داشته ایم و امسال به حدود ۶۰ هزار تن خواهد رسید و باید گفت با وجود خشک سالی اما سطح تولید مطلوب ارزیابی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و اقدامات جهاد کشاورزی در استفاده از کودهای بذرمال در سطح ۱۱۱ هزار هکتار و استفاده از کودهای میکرو و محلول پاشی در سطح ۹۷ هزار هکتار اشاره کرد و گفت، در مبارزه به موقع باعلفهای هرز و عوامل خسارت زا اقدامات بسیار خوبی در سطح مزرعه انجام شده و ۵۲ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها خریداری شده است.