پرداخت۹۰ درصد منابع تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ماه سالجاری به متقاضیان

بیست و ششمین جلسه کمیته استانی پرداخت تسهیلات بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به ریاست سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور پادام رییس دبیرخانه تبصره ۱۸ کشور، علی محمدی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌های عامل استان با محوریت بررسی روند پرداخت این تسهیلات برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، از رییس دبیرخانه تبصره ۱۸ کشور خواست تا ضمن رفع موانع و همکاری همه جانبه با استان در زمینه جذب منابع، پیشنهادات ارایه شده در این جلسه جهت تسریع در پرداخت تسهیلات را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ضمن ارائه گزارشی از روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان گفت: تاکنون از مبلغ یک هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان منابع اختصاص داده شده از محل بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به استان، بیش از هشتصد و سی میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل به واحدهای دارای حداقل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی پرداخت شده است.

علی محمدی افزود: به عبارتی حدود ۶۶ درصد منابع اختصاص داده شده از این محل به متقاضیان پرداخت شده و از این نظر لرستان دارای رتبه اول در بین استان‌های کشور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد: تا پایان خرداد ماه قطعاً بیش از ۹۰ درصد این منابع به متقاضیان پرداخت و استان وارد فاز جدیدی از پرداخت تسهیلات اختصاص داده خواهد شد.

محمدی به تشریح عملکرد کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در باب پرداخت این تسهیلات توضیحاتی را ارائه و موانع، راهکارها و پیشنهادات آنان استماع گردید.

رییس دبیرخانه تبصره ۱۸ کشور ضمن تقدیر از مجموعه مدیران دستگاه‌ها و بانک‌های عامل استان و بویژه تعامل معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به عنوان رییس کمیته استانی تبصره ۱۸ و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی به عنوان دبیر تبصره ۱۸ استان جهت اقدامات و نظارت دقیق و کسب رتبه برتر در این خصوص، عملکرد مطلوب لرستان در این حوزه را حاصل همدلی و هماهنگی مناسب دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل دانست و افزود: در صورت پرداخت ۷۰ درصد منابع در هر حوزه، بلافاصله منابع سال ۱۴۰۲ برای آن حوزه واریز و ابلاغ خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که لرستان همچنان در پرداخت سایر منابع اختصاص داده شده پیشتاز و الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

پادام قول مساعد داد که ضمن پیگیری موانع و مشکلات مطرح شده در جلسه، با تمام توان پیگیر رفع موانع بوده و از هیچ کوششی برای استفاده بهینه استان از تسهیلات اختصاص داده شده فروگذار نباشد.