راه ارتباطی ۲۱۰ روستا در لرستان بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای لرستان گفت: بارش شدید برف از روز گذشته تاکنون راه ارتباطی ۳۶۴ روستای استان را بست که با تلاش راهداران، مسیر ۲۱۰ روستا بازگشایی شد.

به گزارش قاب خبر: مرتضی شیروانی تصریح کرد: بارش برف از روز گذشته تا کنون راه ارتباطی ۳۶۴ روستا در استان را مسدود کرد که در حال حاضر این تعداد به ۱۵۴ روستا رسیده است و راه ارتباطی ۲۱۰ روستا بازگشایی شده است و تلاش برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی روستایی ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه امکان برف‌روبی در شب در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و روستایی مقدور نیست، افزود: با طلوع آفتاب همکاران راهدار فعالیت خود را در راه‌های روستایی آغاز کردند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از روز گذشته (۲۱ دی ماه) گفت: در قالب ۳۸ پایگاه، ۴۰۰ راهدار، با ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات در مناطق مختلف این استان مشغول فعالیت هستند و در حال حاضر تمام راه‌های شریانی و اصلی استان باز و تردد در آنها برقرار است.

شیروانی گفت: با توجه به بارندگی‌ها و لغزندگی جاده‌ها به رانندگان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.