اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات اشتغالزایی به استان های کشور

 مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان گفت: ۱۰۰ همت تسهیلات اشتغالزایی در قالب حساب ویژه پیشرفت و عدالت به استان های کشور اختصاص یافت.

به گزارش قاب خبر: علی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اولویت وزارت اقتصاد در راستای سیاست های کلان دولت، اظهار کرد: ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) از این مبلغ در سطح ملی بوده که از این محل منابعی اختصاص یافته که برای توزیع بین هشت نهاد حمایتی است و ۵۰ درصد نیز در سطح استانی توزیع می شود.

وی افزود: در این راستا ۱۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به نهادهای حمایتی استان اختصاص داده شده که نرخ سود آن چهار درصد و برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه این استان ۱۱۲،۵ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی از سال ۹۵ تاکنون داشته است، افزود: هرچند تحریم های ظالمانه دشمنان نظام، تا حدودی حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشور تحت تاثیر قرار داده و سرمایه گذاران برای انتقال ارز با محدودیت هایی مواجه هستند، با این حال روند سرمایه گذاری های خارجی در استان مطلوب بوده است.

محمدی اضافه کرد: درگاه ملی مجوزها یکی از موانع جدی پیش روی سرمایه گذاری را که صدور مجوز بوده در سالهای اخیر رفع کرده و این روند در دولت سیزدهم تداوم یافته است ف در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ مجوز در این درگاه وجود دارد.

وی بیان کرد: سال ۸۹ هیات وزیران برای سرمایه گذاری خارجی مصوبه ای داشت که در همین راستا مراکز خدمات سرمایه گذاری در استان ها نیز شکل گرفت.

محمدی تاکید کرد: بخش اقتصاد شامل دولت، تعاون و بخش خصوصی است و هدف از این مصوبه دادن اقتصاد به دست مردم بود، چراکه دولت بنگاه دار خوبی نیست، اما بخش خصوصی به دنبال سود و منفعت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ یک نوع تسهیلات تکلیفی است، اضافه کرد: سهم استان لرستان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال بود که برای همه استان ها رقمی تابتی است ، باید تا امروز ۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال طرح در حوزه های مختلف برای پرداخت معرفی می شد که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ طرح با ۱۵ هزار میلیارد ریال معرفی شده و ۲ هزار میلیارد ریال طرح عقد قرارداد شده است.

محمدی در خصوص تخصیص سهام عدالت به جاماندگان گفت: دولت برای چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از نهادهای حمایتی و ایثارگران سهام عدالت تخصیص داده اما فعلا ثبت نام جدیدی نداشته است.