چرا عنوان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ تغییر کرد؟

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی این وزارت‌خانه به معاونت امور تبلیغات و رسانه توضیح و در عین حال از تصمیم دستگاه دیپلماسی فرهنگی برای رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی خبر داد.

فرشاد مهدی‌پور بیان کرد: مجموعه‌ای از تکالیف در حوزه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در سال های گذشته ایجاد شده که برخی از اینها متناسب با عنوان ماموریت‌های معاونت(مطبوعاتی) نبوده است.

وی ادامه داد: در حوزه خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری مسوولیت‌هایی داریم و در خصوص شبکه‌های اجتماعی و بسترهای درگاه‌های نشر به طور طبیعی ماموریت‌هایی به عهده ما گذاشته شده است. حوزه تبلیغات نیز توسعه پیدا کرده و صرفا به تبلیغات شهری محدود نیست.

مهدی‌پور عنوان کرد: تبلیغات در حوزه‌های مختلف بوده و تبلیغات بصری مجازی در زیر مجموعه مسوولیت‌های ما قرار گرفته است. البته در گذشته هم قبل از سال های ۸۵ و ۸۶، تبلیغات در عنوان معاونت وجود داشته است.

وی افزود: بنا به این موارد تصمیم به اتخاذ موضع جدیدی از حیث تغییر گرفته شد که این تغییر، تحولات در زیر مجموعه‌ها، ساختارها و برنامه ها را نیز در پی خواهد داشت.

مهدی پور تصریح کرد: نظارت بر بسترهای مجازی، پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی در حوزه محتوایی و از جنس رسانه‌ای و تبلیغاتی جزو تکالیفی است که در چند سال گذشته از طریق شورای عالی فضای مجازی بر عهده معاونت گذاشته شده بود.

وی گفت: حوزه مطبوعاتی هم توسعه پیدا کرده و رسانه ها هم شامل بخش های زیادی می شوند و از این حیث چنین حرکتی صورت گرفت.

مهدی‌پور همچنین در مورد رتبه‌بندی تبلیغات گفت: یکی از برنامه های جدید ما رتبه بندی کانون های تبلیغاتی به عنوان اصلی ترین درگاه هایی است که در این جهت فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: رتبه بندی می تواند فواید زیادی برای حوزه صنایع، تجارت و دیگر بخش ها ایجاد کند امیدواریم با همکاری وزارت صمت و ظرفیت های حقوقی این کار توسعه پیدا کند.