سرمازدگی مهمترین عامل خرابی کنتورهای آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: سرمازدگی مهمترین عامل خرابی کنتورهای مشترکان مناطق سردسیر است که هرگونه خسارت و خرابی براثر سهل انگاری در این خصوص برعهده مشترکان می باشد.

یاسر اکبریان روز شنبه بر محافظت از کنتورها و تاسیسات آب در فصل سرما توسط مشترکان تاکید کرد و افزود: با توجه به این که ملاک ارزیابی میزان مصرف آب، کنتورهای نصب شده مشترکان است هرگونه ایراد و خللی در کارکرد کنتورها موجب ایجاد هزینه های غیر واقعی و در نتیجه بروز مشکلات اداری برای مشترک خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از موارد عمده خرابی کنتورهای آب، عدم محافظت آنها در برابر سرما است که همین مساله موجب ترکیدگی کنتورها و خسارت مالی و اتلاف وقت مشترک در رفت و آمد جهت رفع مشکل به امور مشترکان خواهد شد.

اکبریان تصریح کرد: طبق آیین نامه های شرکت مهندسی آبفای کشور هزینه تعویض کنتورها بر اثر سهل انگاری برعهده خود مشترک می باشد که با رعایت مواردی همانند عایق بندی کنتور و تاسیسات آبی که در محیط باز هستند به وسیله پارچه های ضخیم، گونی و یا پوشال و هرنوع عایق در دسترس وعدم حرارت مستقیم و یا ریختن آب جوش بر روی کنتور و اتصالات آن می توان از یخ زدگی آنها جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان عنوان کرد:  سال گذشته در سطح استان و به ویژه شهرستان های شمالی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ فقره کنتور براثر سرما دچار یخ زدگی و از رده مصرف خارج شدند.

وی افزود: انتظار می رود مشترکان به توصیه های شرکت جهت جلوگیری از بروز خسارت توجه نمایند و در صورت مشکل در این خصوص جهت راهنمایی با سامانه ۱۲۲ شرکت تماس حاصل نمایید.