رونمایی از نخستین سامانه کاهش سوخت ماشین آلات کشاورزی

قاب خبر: معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: با اجرایی شدن طرح سامانه کاهش سوخت ماشین آلات کشاورزی نه تنها باعث صرفه‌جویی درمصرف سوخت دستگاه‌های کشاورزی می شود؛بلکه سهم سوخت هر دستگاه به شکل دقیق مشخص خواهد شد.

به گزارش قاب خبر: سیروس ابراهیمی بیان کرد: با همکاری یک واحد دانش بنیان از یک سامانه کاهش سوخت ماشین آلات کشاورزی رونمایی شد.

وی ادامه داد: علت اصلی این طرح این بود که ما هر ساله در بخش تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی دو زیان را متحمل می‌شدیم؛ مضرات این بود که بخشی از سوخت به ماشین آلات داده می‌شد که متاسفانه در جای خودش مصرف نمی‌شد که نارضایتی عمده کشاورزان را به دنبال داشت.

ابراهیمی تصریح کرد: بنابراین برای پایان دادن این کار همکاران ما درحوزه کشاورزی کار بسیار ارزشمندی را انجام دادند وبه عنوان یک کار پیشرو درکشور این سامانه را طراحی کردند که می توانند به عنوان الگویی درحوزه کشاورزی موثر باشد.

وی عنوان کرد: این سامانه به زودی در یکی از دهستان‌های شهرستان خرم آباد به عنوان طرح پایلوت اجرا خواهد شد ودرتلاشیم برای کشت پاییزه کشاورزان بتوانند ازآن بهره مند شوند و اگر این طرح برای کشت پاییزه آماده نشود حتماً در کشت‌های بهاره عملیاتی خواهدشد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان بابیان اینکه این طرح از نظر فنی به شکلی  می تواند دربخش مصرف سوخت به ما کمک کند، گفت: این طرح به شکلی طراحی شده که از روی کارکردی که به وسیله موتور صورت می گیرد نشان می دهد که درچه وضعیتی و چه میزان سوخت آن مصرف شده است.

وی افزود: این پیام‌ها به سرور مرکزی داده می‌شود و از روی این سرور مرکزی سهم و سوخت دستگاه‌ها مشخص خواهدشد و همان سهمی که کارکرد واقعی آن است به آن داده می‌شود که این کاری بسیار  ارزشمندی است.