تشکیل کارگروه علمی- تخصصی مبارزه با آفات درختان شهر خرم آباد

قاب خبر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد از تشکیل کارگروه علمی- تخصصی مبارزه با آفات درختان شهر خرم آباد خبر داد. 

به گزارش قاب خبر: رسول جلالوند اظهار کرد: از عوامل نگهداری مطلوب فضای سبز شهری شناخت آفات درختان و درختچه های فضاهای سبز شهری ‌و راههای کنترل آنهاست.

وی ادامه داد: در سال های اخیر به علت خشکسالی های پیوسته و عدم بارندگی های مناسب ،آلودگی هوا و……، آفات رشد تصاعدی پیدا کرده و در مواردی حالت طغیانی داشته اند.

جلالوند تاکید کرد: تونل های سبز درختان چنار معابر شهر که در فصل بهار و تابستان از بی نظیرترین مواهب گردشگری هستند در حال حاضر از آفات بسیاری که حیات آنها را به خطر انداخته رنج می برند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: بدین منظور کارگروه علمی- تخصصی و اجرایی مبارزه با آفات و بیماری های گیاهان فضای سبز با همکاری کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی استان(دکتر کرم سپهوند و دکتر توکلی) مرتبط با این مقوله جهت پایش و شناسایی آفات رایج و غالب سطح شهر و کانون های آلودگی و اقدامات کنترلی مناسب تشکیل گردید.

وی افزود: اعضا این کارگروه با بازدید مستمر از سطح فضاهای سبز و معابر سعی در شناسایی، احصا و ارائه دستورالعمل های مناسب و کاربردی جهت مبارزه با این آفات و بیماریها دارد.

جلالوند گفت: در مدیریت آفات و بیماری های گیاهان فضای سبز شهری علاوه بر امکانات شهرداری خرم آباد، از امکانات شرکت های تحت پیمان نیز در ۹ ناحیه شهری استفاده می شود.