برگزاری سلسله رویدادهای مردمی با هدف تولید و خلق آثار فرهنگی هنری

قاب خبر: معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آئین رونمایی از پوستر اولین سوگواره عاشورایی « چلچراغ» گفت: این سوگواره با هدف تولید و خلق آثار و جریان سازی فرهنگی در راستای ترویج نهضت حسینی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: اعظم روانشاد افزود: در آستانه ماه محرم و فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، باتوجه به اهمیت ماه های محرم و صفر و همچنین با توجه به ظرفیت هنرمندان در رشته های فرهنگی و هنری و ارادت هنرمندان استان به امام حسین«ع» و موضوعات مرتبط ، اولین سوگواره عاشورایی با عنوان «چلچراغ» برگزار می شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، سوگواره عاشورایی «چلچراغ» به صورت سلسله رویدادهای مردمی جهت ترویج فرهنگ عاشورا برگزار می گردد.

روانشاد گفت: ترویج نهضت حسینی و المان های بومی عاشورا در لرستان، شناسایی و توانمندسازی استعدادها و الگوسازی اقدامات شاخص تخصصی، فعال سازی ظرفیت های مردمی، تاکید بر خلق و انتشار آثار فرهنگی و هنری از مهمترین اهداف این سوگواره می باشد.

معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: تمرکززدایی و عدالت محوری از طریق نقش دهی به دبیرخانه های تخصصی، تقویت روحیه نشاط و پویایی در جامعه به خصوص در میان هنرمندان، هم افزایی و هماهنگی میان نهادهای فرهنگی، هنری و رسانه ای و تقویت و ترویج آیین ها ، مناسک و اعتقادات به نهضت حسینی از دیگر اهداف این سوگواره است.

روانشاد با اشاره به اینکه ۱۶ دبیرخانه تخصصی جهت برگزاری این رویداد در سطح استان  فعالیت می‌کند، اظهار کرد: دبیرخانه هر رشته فرهنگی هنری در شهرستان مورد نظر نسبت به اطلاع رسانی و جمع آوری آثار اقدام و پس از داوری آثار ارسال شده برگزیدگان به بخش پایانی سوگواره راه پیدا خواهند کرد

وی ادامه داد: در همین راستا کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات این سوگواره با همکاری کلیه رسانه های استان نسبت به انعکاس این رویداد مهم ،اقدام خواهد کرد زیرا همکاری رسانه ها در قالب کمیته های مختلف مکتوب، مجازی، تصویری و … این سوگواره را به اهداف خود نزدیک تر خواهد کرد.

روانشاد افزود: در همین راستا زیرپورتال چلچراغ نیز به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، افزوده شده است.