کوهدشت؛ شهرستان نمونه به فعلیت رساندن جوانان به توسعه فرهنگی

قاب خبر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش فعالان قرآنی کوهدشت، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گسترش هویت دینی در میان مردم است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: محمد مهدی اسماعیلی، تداوم نهضت اسلامی و ادامه این مسیر را محصول پیوند ناگسستنی امام راحل و امت دانست.

وی با بیان اینکه شهرستان کوهدشت نمونه ای از استعدادهای فعلیت یافته جوانان پرشکوه عصر انقلاب اسلامی است، افزود: امروز می بالیم به حضور جوانان اهل فرهنگ و هنر و اصحاب قرآن که در همه نقاط کشور پهناور اسلامی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و هنری فعالیت دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گسترش هویت دینی و انقلابی در میان آحاد مردم را از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در کنار تاریخ پرافتخار شهرستان کوهدشت در حوزه تمدنی قوی و جغرافیای منحصر به فرد آن می بینیم که قله هویتی آن برآمده از حوادث و وقایع انقلاب اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اگر پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بزرگ بوده است تداوم، بقا و سربلندی آن معجزه ای بس بزرگتر است چراکه علیرغم گسیل همه امکانات و ابزارهای قدرت های بزرگ برای خاموشی یک نهضت در یک نبرد ناعادلانه، این نظام همچنان تداوم یافته است.

وی تصریح کرد: گذشت روزها و سال ها از نهضت اسلامی نشان داده است پیوند ناگسستنی امام و امت اجازه توفیق و کامیابی را به دشمن نداده و ادامه این مسیر هم با تداوم همین پیوند با ولایت فقیه ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: در طول عمر انقلاب اسلامی توانسته این با مشارکت و پشتیبانی آحاد مردم تمامی مشکلات را پشت سر بگذاریم، اگر پیروزی انقلاب اسلامی معجزه بوده اما تداوم آن بسی بزرگ تر می‌باشد.

اسماعیلی بیان کرد: تمامی قدرت‌های جهانی سعی کرده‌اند این قدرت را خاموش کنند اما حمایت مردم و حضور در عرصه‌های مختلف نقشه‌های استکبار از بین رفته است.

وی گفت: در دولت سیزدهم برطرف کردن دغدغه‌ها و عقب ماندگی ها در اولویت است و این مسایل بسیاری از مشکلات را بوجود آورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کوهدشت قطب خوشنویسی کشور است، گفت: بخشی از زیرساخت های فرهنگی کوهدشت و رومشکان باید ایجاد شود و وجود مجتمع های فرهنگی در این مناطق ضروری است و امیدواریم در این سفر اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

اسماعیلی بیان کرد: باید مشکلات ۵۰ موسسات قرآنی فعال کوهدشت برطرف شود و اگر اعتبار نیاز است اختصاص یابد.