اعلام محدویت ترافیکی ماه مبارک رمضان

قاب خبر: برابر اعلام معاونت عمليات ترافيک پليس راهور فراجا و در راستاي اجراي دستورالعمل تأمين نظم و امنيت ماه مبارک رمضان سال 1402 تدابير و تمهيدات ترافيکي ويژه این ماه ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: برابر اعلام معاونت عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا و در راستای اجرای دستورالعمل تأمین نظم و امنیت ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ تدابیر و تمهیدات ترافیکی ویژه این ماه به شرح زیر می شود.

وظایف تعیین شده پلیس راهور فراجا :

۱-با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، طرح های شد آمدی ویژه مربوط به ماه مبارک رمضان، در ایام خاص را تهیه و اجراء نمایید.

۲-با توجه به این که بیشترین حجم تردد خودروها در هنگام غروب آفتاب و زمان افطار می باشد، با حضور فعال و مؤثر، نسبت به روان سازی معابر اقدام نمایید.

۳-با رانندگانی که شئونات اسلامی و شرعی را رعایت ننموده و حین رانندگی و یا داخل خودرو اقدام به روزه خواری در درون شهرها می کنند، برخورد نمایید.

۴-محدودیت های شد آمدی پیش بینی شده را با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا و از طریق صدا و سیما و سایر رسانه های جمعی اطلاع رسانی نمایید.

تمهیدات ترافیکی:

۱-مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، روز انزجار از رژیم صهیونیستی و همدردی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، همزمان با سراسر مسلمانان جهان، در تاریخ یکم اردیبهشت در میهن اسلامی برگزار خواهد شد و سرانجام مردم میهن اسلامی انشاء ا… در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه با شرکت در نماز عید سعید فطر در نقاط مختلف کشور، عبادت خویش را تکمیل می‌نمایند.

۲-با عنایت به حضور پر رنگ روزه‌داران در مراسم‌های مختلف ماه رمضان، پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همگام با مردم همیشه در صحنه با بهره‌گیری از امکانات موجود و برقراری تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های مرتبط، ضمن حضور در مساجد، تکایا و محل‌های برگزاری مراسم‌ها، نسبت به برقراری نظم و امنیت در جامعه و ایجاد بستر امن توأم با آرامش برای مردم خداجو اقدام خواهد نمود.

۳- نسبت به تهیه طرح‌های ترافیکی شب‌های ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر، راهپیمایی روز جهانی قدس و عید سعید فطر، براساس وضعیت ترافیک شهرها اقدام و محدودیت و ممنوعیت تردد و توقف در معابر قبل از برگزاری راهپیمایی و نماز عید فطر از طریق رسانه‌ای استانی و محلی اطلاع‌رسانی گردد.

۴-با رانندگان و کسانی که در داخل خودرو اقدام به روزه‌خواری می‌کنند و عندالزوم دلالت آنها به عوامل کوپ برای معرفی به مراجع قضایی و همچنین در راستای طرح امنیت اخلاقی، با کسانی که با رفتارهای هنجارشکنانه از قبیل بدحجابی، سگ گردانی، آلودگی صوتی و…حرمت ماه مبارک و سایرروزه‌داران را نگه نمی‌دارند، برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

۵-باتوجه به اینکه عمده ترافیک ایجاد شده در ساعات پایانی و نزدیک به زمان افطار می‌باشد، نسبت به نظم‌دهی و انضباط بخشی در عبور و مرور اقدام گردد.

۶- بعضاً در تعدادی از مراکز استان‌ها یا شهرهای بزرگ، برخی اصناف فعالیت‌های صنفی خود را تا اذان صبح افزایش می‌دهند. لذا ضروری است نسبت به مدیریت کارآمد ترافیک برای پیشگیری از هرگونه راهبندان در سطح معابر شهری اقدام نماید.

۷-سعی شود با برگزاری جلسات با مسئولان ذی‌ربط استانی، مکان‌های مناسب برای رفاه حال مسافرین پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی شود. لذا با رعایت اصول اخلاقی مناسب، اجازه روزه‌خواری به مسافرین در ملأ عام داده نشود و با همکاری عوامل کوپ، عندالزوم با متمردین برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

۸-رعایت حرمت ماه مبارک رمضان توسط کارکنان فراجا و تلاش برای خدمت بیشتر و بی‌منت به امت روزه‌دار در عین روزه‌داری خود کارکنان مورد تاکید است.

۹-برنامه‌ریزی صحیح برای افطار و سحر و انجام فرایض کارکنان در حین انجام وظیفه صورت پذیرد.

۱۰-با خاتمه ماه مبارک رمضان و حلول عید سعید فطر ضروری است در خصوص تمهیدات ترافیکی در این خصوص با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در امور ترافیک برنامه‌ریزی و اجرا گردد.

۱۱- باتوجه به اینکه دشمنان و معاندان، همواره نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید و در صدد انجام عملیات تروریستی در فرصت‌های مناسب هستند، لذا بر امر دقت و هوشیاری در انجام وظیفه و مراقبت از خود، سایر شهروندان و تجهیزات و اماکن در اختیار و رعایت طرح‌های حفاظتی تاکید ویژه می‌شود.

۱۲- برابر ابلاغیه‌های قبلی در هنگام برگزاری نماز جماعت و ادعیه در این ماه مبارک، حتی الامکان از اعمال قانون خودروهای پارک شده در اطراف مساجد که دارای تابلوی توقف ممنوع بوده ولی موجب سد معبر نمی‌باشند، خودداری و تذکر ارشادی داده شود.