لرستان در رتبه سوم کشوری کشت قراردادی گندم

قاب خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: مطابق آخرین گزارش دریافتی از سامانه ثبت کشت قراردادی گندم در سال زراعی جاری، این استان از مناطق پیشرو در راستای اجرای این طرح است.

به گزارش قاب خبر: حجت الله بیرانوند  بیان کرد:  بهره‌برداران لرستانی در سطح ۴۰ هزار و ۷۵۹ هکتار از اراضی آبی برای کشت گندم با این اداره کل قرارداد بسته‌اند.

وی ادامه داد: این سطح ۹۰ درصد اراضی گندم آبی استان را پوشش می‌دهد و لرستان تاکنون از لحاظ سطح پوشش در میان استان‌های کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

بیرانوند تصریح کرد: از گندم‌کاران استان درخواست می‌شود با حضور در مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات در سامانه پهنه‌بندی اقدام کنند.

وی افزود: کشاورزان باید به منظور تسهیل در عقد قرارداد، نسبت به دریافت و نصب آخرین نسخه برنامه کاربردی سامانه کشت قراردادی از پورتال شرکت بازرگانی دولتی ایران به آدرسhttps://gtc.ir (شرکت بازرگانی دولتی ایران) اقدام نمایند تا از مزایای در نظر گرفته شده این طرح بهره‌مند شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در پوشش بیمه محصول، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه کودشیمیایی مورد نیاز کاشت محصول به‌ بهره‌برداران توسط دولت و دریافت آن در زمان تحویل محصول و پرداخت یک میلیون ریال به ازای هر تن گندم تحویلی به دولت بابت کرایه حمل از مزایای طرح کشت قراردادی گندم است.