هشدارهای پیشگیرانه پلیس به رانندگان مسافرکش

قاب خبر: رانندگان مسافركش براي اينكه از سوء استفاده سارقان در امان باشند، ضروري است به هشدارهاي انتظامي توجه و موارد ايمني را رعایت کنند.

به گزارش قاب خبر:  رئیس پلیس پیشگیری لرستان، اظهار کرد: شهروندان و رانندگان مسافرکش جهت پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه خود به موارد پیشگیرانه  توجه  ویژه ای داشته باشند.

سرهنگ سعید بارانی بیان کرد: حتی الامکان از انتقال مسافر به مسیرهایی که آشنایی ندارند، خودداری کنند و شب هنگام و صبح زود از سوار کردن مسافرانی که پیشنهاد کرایه غیرمتعارف می دهند و قصد عزیمت به مقصدهای پرت و دورافتاده را دارند، پرهیز کنند.

وی ادامه داد: در انتقال مسافران از مسیرهای فرعی که آشنایی ندارند و صرفاً از سوی مسافران و به بهانه خلوت بودن پیشنهاد می شود، تردد نکنند. و برای انتقال مسافران به خارج از شهر تا حد امکان از طریق پایانه های مسافربری اقدام کنند.

رئیس پلیس پیشگیری لرستان عنوان کرد: از پذیرفتن هرگونه خوراکی، نوشیدنی و مواد خوشبوکننده از مسافران ناشناس امتناع کنند.

سرهنگ بارانی عنوان کرد: در مؤسسات کرایه اتومبیل، حتی الامکان از پذیرش مسافران حضوری ناشناس خودداری کنند. و هرگز به صرف این که مسافر شما یک خانم است، جانب احتیاط را رها نکنند.

وی تصریح کرد: در مناطق خلوت برای کمک کردن به افراد ناشناسی که در ظاهر اتومبیل شان دچار نقص فنی شده و یا تقاضای بنزین می کنند، توقف نکنند، برای کمک به این افراد بهتر است در اولین فرصت با امداد جاده ای یا پلیس تماس بگیرید.

سرهنگ بارانی گفت: از موتورسیکلت یا خودروهایی که ممکن است به تعقیب شما بپردازند به ویژه هنگام عبور از موانعی مانند سرعت گیر، غفلت نکنند. و حتی الامکان از سوار کردن مسافران بین راهی در فواصل میان شهرها خودداری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری لرستان گفت: سارقان گاهی تحت پوشش خانوادگی، رانندگان را به مناطق خلوت کشانده و اقدام به اخاذی یا سرقت اتومبیل آنها می کنند؛ بنابر این سعی کنید در مسیرهای خلوت و در ساعات غیرمعمول تحت تأثیر این شگرد تبهکاران قرار نگیرید.

وی عنوان کرد: گروهی از سارقان در یک مسیر و در فواصل اندک قرار گرفته و به عنوان مسافر سوار خودرو می شوند و با همکاری یکدیگر و استفاده از غفلت راننده، مبادرت به اخاذی یا سرقت اتومبیل می کنند.

سرهنگ بارانی تصریح کرد: سارقان ممکن است با شگردهای مختلف از جمله خوابیدن کنار جاده و تظاهر به بیماری اقدام به سرقت یا زورگیری می نمایند، در صورت مواجهه با این گونه موارد بیشتر مراقب بوده و جانب احتیاط را حفظ کنند.