پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

قاب خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه پیامی صادر کرد.

به گزارش قاب خبر: در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا لازم می دانم گرامی بداریم یاد همه شهدای اسلام و انقلاب به ویژه دانشمند ارزنده انقلاب اسلامی شهید آیت الله دکتر محمد مفتح را که در دوره خود آنچنان خدمتی بزرگ را در این محور به ثمر رساند که باعث گردید روز معراجش را به ” روز وحدت حوزه و دانشگاه ” نامگذاری نمایند.

بدیهی است که این دو محور و بال دانش در جمهوری اسلامی هرگز از هم جدا نبوده اند.

ایده ی اینجانب این است که باید در این مورد ادغام روشها صورت پذیرد و از مسیر هم افزایی نیرومند هر روز بهتر از دیروز کاری کنیم که نظام اسلامی در پرواز علمی خود همچنان به پیش بتازد و دنیا را مبهوت رفتار دانشی خویش نماید.

ما رسم عزت آفرین شاگرد پروری در حوزه را می ستائیم چرا که این عمل مرجعیت علمی را به جایگاه ویژه ای هدایت می کند از طرفی نظام مندی در دانشگاه می تواند مورد استفاده حوزه ها قرار بگیرد.

این تماثیل جهت آن است که بدانیم دو محور عظیم حوزه و دانشگاه در پیشرفت دو هدف بزرگ تقوا و دانش لازم و ملزوم هم بوده و امید است که با پیشرفت در درک مفاهیم روز به روز بر این وحدت بیفزائیم.

اینجانب این روز عزیز را به همه اساتید و معلمان گرامی در هر دو محور دانشگاه و حوزه های علمیه تبریک گفته و امیدوارم مرغ دانش در هماهنگی این دو بال آسمان جهان را مفتح نماید.

دکتر بهرام دلفان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان