انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان سینمایی کشور و استانداری لرستان/ ایجاد زیرساخت برای تولید فیلم

قاب خبر: تفاهم‌نامه همکاری سازمان سینمایی کشور و استانداری لرستان منعقد شد.

به گزارش قاب خبر: رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ارتقا و تعالی هنر فاخر سینما و تصویر و غنی‌سازی جریان تولید سینمایی ایران بر اساس اولویت‌های سند تحول دولت مردمی و سند تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از تولیدات و آموزش‌های سینمایی در استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

محمد خزاعی افزود: همچنین  ایجاد فرصت مناسب برای هنرمندان و جوانان علاقه‌مند و مستعد در استان‌ها و شهرستان‌ها جهت شکوفایی استعدادها و ظهور توانمندی‌ها و خلاقیت‌های آنان با رویکرد عدالت محوری از دیکر اهداف تفاهم‌نامه است.

وی بیان کرد: حمایت از تولیدات سینمایی، آموزش و توانمندسازی هنرمندان، حمایت از برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها، همایش‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، همکاری و هماهنگی جهت توسعه زیرساخت‌های سینمایی و تجهیز سالن‌های سینمایی شهرستان‌ها از دیگر موارد،  تفاهم‌نامه سازمان سینمایی کشور با استانداری لرستان است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران در میان کشورهای صاحب سینما دارای جایگاه خوبی است و به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تخصیص بودجه برای حوزه تولید فیلم در استان‌ها هستیم.

محمد خزاعی بیان کرد: در کشور سرمایه های انسانی خوبی وجود دارد که باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود حدود ۶۰۰ سینما در کشور؛ ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها در استان ها مشکلاتی وجود دارد که در این راستا با نگاه عدالت محور برای رشد صنعت سینما در استان‌ها در تلاش هستیم.

خزاعی اظهار کرد:  نگاه عدالت محور به استان‌ها در دولت سیزدهم برای ترویج زیرساخت‌های سینمایی مد نظر است.

وی افرود: نگاه استاندار لرستان به حوزه فرهنگ و هنر قابل تقدیر است و این نگاه می‌تواند موجب رشد و توسعه فرهنگ و هنر لرستان شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: سینما تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دارد و ما باید از این ظرفیت بهره‌مند باشیم.

استاندار لرستان نیز اظهار کرد: شعار و منش دولت سیزدهم در یکسال گذشته مشخص شده و تفاوت این دولت با دیگر دولت‌ها مشخص است.

فرهاد زیویار تصریح کرد: سینما ابزاری مهم برای معرفی انقلاب اسلامی به جهان است و باید زیرساخت های سینمایی را در استان‌ها تقویت کنیم تا از توانمندی و ظرفیت آنها بیشتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد:  برگزاری یادواره ملی شهدای لرستان فرصت خوبی برای معرفی بیشتر شهدا و ایثارگران است و در این راستا نیازمند ثبت یک فیلم سینمایی فاخر از رشادت‌های رزمندگان لرستان هستیم.

زیویار گفت: هنرمندان لرستانی توانسته‌اند فیلم‌نامه و زیرساخت‌های اولیه این آثار را آماده کنند اما به حمایت سازمان سینمایی کشور نیاز است.