تجهیز ۴ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۴ هزار هکتار از اراضی استان تا پایان امسال به سیستم آبیاری نوین تجهیز می‌شود‌.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی بیان کرد: تا پایان سال جاری ۴ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز خواهیم شد که این کار در گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: سعی ما این است در استان بتوانیم سطح اراضی آبی را توسط سیستم آبیاری نوین توسعه دهیم، دولت نیز حمایت‌های حداکثری نسبت به بهره‌برداران در این حوزه خواهد داشت.

شاهرخی گفت: در دولت سیزدهم توفیقات خوبی در حوزه کشاورزی استان لرستان حاصل شده و طی سال گذشته برداشت گندم و تحویل آن به سیلوها ۱۲۳ هزار تن آبی و دیم بوده اما امسال به ۲۷٠ هزار تن افزایش یافته که معادل۱۲۰ درصد افزایش است.

شاهرخی با اشاره به طرح جهش تولید در دیم‌زارها، تصریح کرد: این پروژه از طرح‌های استراتژی و توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری است که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان در حال اجراست که سال اول آن انجام شده و طی سال اول در هر هکتار از مزرعه حدود ۲۰۰ کیلوگرم افزایش برداشت داشته‌ایم.

وی افزود: در طرح جهش دیم‌زارها ستاد اجرایی فرمان امام که مشارکت فعالانه در این طرح دارند و در زمینه ریزمغزی‌ها و کودها به صورت رایانه‌ای به کشاورزان پرداخت می‌شود و روی تناوب زراعی اعم از دانه‌های روغنی که توصیه مقام معظم رهبری نیز است پیش‌بینی می‌شود امسال رشد قابل توجهی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در دولت سیزدهم دو کار و بسیار مهم و موثر دراستان صورت گرفته است اول اینکه خرید گندم را از ۵۵۰۰ به ۱۱۵٠٠ تومان افزایش یافت که همین کار باعث شده کشاورزان از اقتصاد معیشتی به اقتصادی نسبتٱ پایدار حرکت کنند و دومین اتفاق خوبی که صورت خواهد گرفت به این معنا که ۴۵ درصد قیمت کود ها در شرایط فعلی ارزان شده که درسال گذشته بعد از فصل کاشت قیمت ارزان شد اما امسال در قبل از کاشت شاهد کاهش قیمت هستیم که این باعث می‌شود کشاورز توان خرید را داشته باشد و بر افزایش تولید و درآمد او تاثیر بگذارد.

شاهرخی با اشاره به افزایش جوجه ریزی، عنوان کرد: در حوزه دام و طیور ما توانستیم تولید داخلی و مستقلی داشته باشیم و در این زمینه اقدامات مهمی و مطلوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: همچنین در استان رویکرد مقامات استانی در بخش کشاورزی حمایتی است و هم‌اکنون در حوزه جوجه ریزی طی ماه قبل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشتیم که با حمایت‌های استان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوجه‌ریزی رسیده است و علاوه بر نیازهای استان و ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن به استان‌های همجوار صادر می‌کنیم.