کمربندی ۱۱ ساله دورود به خط پایان نزدیک میشود
عبور روزانه ماشینآلات سنگین از داخل شهر، علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و ترافیک سنگین، درگذشته منجر به بروز تصادفات ناگوار شده بود؛ ازاینرو، احداث کمربندی دورود بهعنوان یک ضرورت برای شهروندان و مسافرین این منطقه شناخته میشود.
گودرز بابا عباسی اظهار می کند: عملیات اجرایی پروژه کمربندی دورود سال ۱۳۹۳ آغاز و باگذشت ۱۱ سال به دلیل وجود معارض، همجواری با رودخانه و همچنین عدم تأمین بهموقع اعتبار تاکنون تکمیل نشده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل وزارت راه و شهرسازی، در سفر خردادماه امسال به لرستان با بیان عذرخواهی از مردم دورود گفته بود: مدتزمان اجرای این پروژه بسیار طولانی شده است.
هوشنگ بازوند وعده داده بود: در صورت تملک اراضی، پیمانکار پروژه ظرف سه الی چهار ماه آینده کار را به پایان برساند.
روحالله لک علیآبادی، نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز مردادماه گذشته در گفتوگو با رسانهها اعلام کرده بود: بهزودی یک لاین این پروژه افتتاح خواهد شد و با خروج ماشینآلات سنگین از داخل شهر، شرایط برای تکمیل لاین دوم فراهم میشود.
به گفته سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل لرستان آمار پیشرفت پروژه نشان از انجام ۶۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۵۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی، اجرای ۷۰ هزار مترمکعب زیراساس و اساس و آسفالت حدود ۱۱.۵ کیلومتر از مسیر دارد
بابا عباسی میگوید:این پروژه با طول ۱۲.۲ کیلومتر، بزرگراه داران-الیگودرز-دورود را به محور اصلی دورود-خرمآباد و بروجرد متصل میکند. او میافزاید: با همکاری نهایی معارضین و آزادسازی زمین در محدوده تقاطع دهنو، پروژه تا پایان بهمنماه برای بهرهبرداری یک باند آماده میشود.
سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل لرستان، اظهار می کند: از ویژگیهای فنی این طرح میتوان به احداث ۶۰ دستگاه آبرو، ساخت پل ۱۰۰ متری بر روی رودخانه تیرهرود، ایجاد دو زیرگذر و سه تقاطع غیرهمسطح برای دسترسی روستاهای بالادست اشاره کرد.
بابا عباسی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده، میگوید: برای بهرهبرداری از یک باند، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که ۵۰ میلیارد تومان آن برای تملک و ۲۵۰ میلیارد تومان برای عملیات اجرایی خواهد بود.
او مهمترین چالشهای پیشروی پروژه را عدم تأمین اعتبار کافی، وجود دکلهای برق فشارقوی و نیاز به ترفیع کابلها و نبود معدن مصالح مناسب عنوان کرد.
باباعباسی میگوید: با آزادسازی زمین در محدوده تقاطع دهنو، تمام تلاش خود را برای آمادهسازی پروژه تا پایان بهمنماه به کار خواهیم بست./فارس





ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰