فرماندار اسلامشهر عنوان کرد:

کشاورزان و دامداران حافظان سرمایه های ملی

فرماندار اسلامشهر گفت: کشاورزان و دامداران موتور محرکه تولید و حافظان سرمایه های ملی همچون زمین هستند.

به گزارش قاب خبر: حسین حبیبی در جمع کارکنان اداره جهاد کشاورزی شهرستان و مدیران تشکل ها و تعاونی های فعال حوزه کشاورزی و دامداری؛ گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی و لبنی اسلامشهر قابل توجه بوده و حتی از برخی استانهای کشور نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه مشکلات بخش کشاورزی که از سوی مدیران تشکل های این بخش عنوان شد نگران کننده است افزود: از این پس جلسات مربوط به کارگروه آب، خاک و کشاورزی باید به طور مستمر جهت احصاء، بررسی و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و دامداران برگزار شود.

فرماندار اسلامشهر کاهش نزولات آسمانی و کم آبی را یکی از مهمترین چالش های حوزه کشاورزی دانست و گفت: علاوه بر ضرورت استفاده از روش های نوین آبیاری در مزارع و باغات شهرستان، بازنگری در سهمیه حقآبه اسلامشهر از کانال محمدیه و پسآب خروجی تصفیه های خانه های واوان و فیروز بهرام نیز از سوی فرمانداری در دست پیگیری قرار دارد.

وی همچنین بر ضرورت همکاری و تعامل شهرداری ها و بخشداری ها با جهاد کشاورزی جهت مقابله با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی با همکاری تشکل ها و تعاونی های این بخش، زمینه را برای تکمیل چرخه و زنجیره تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی و لبنی در شهرستان فراهم کند.