ورودی های شهر سر و سامان می یابند

اختصاصی قاب خبر: معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری خرم آباد گفت: مبادی ورودی شهر به عنوان پیشانی، یکی از مهم‌ترین ساختار کالبدی و فضایی در شهر است.

زیباسازی ورودی شهر

به گزارش اختصاصی قاب خبر: فرشید فلاحی نژاد بیان کرد: از این رو این مبادی باید از نظر طراحی متناسب به شرایط و شاخصه‌های آن منطقه در نظر گرفته شود .

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری خرم آباد اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر بحث ساماندهی و زیبا سازی ورودی‌های شهر است.

وی ادامه داد: لذا عملیات اجرایی در ورودی های شهر آغاز شده است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب ؛ ساماندهی ورودی‌های شهر در راستای زیباسازی سیما منظر شهری بدون وقفه ادامه دارد.

پارک مهر و کاسیت

معاونت حمل نقل و امور زیر بنایی شهرداری خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت هایش به آغاز عملیات اجرایی پارک مهر در ورودی خرم‌آباد از سمت بروجرد، گریزی زد و گفت: پارک مهر با مساحت ۲ و نیم هکتار روبروی پارک کاسیت جانمایی شده است.

وی افزود: شیب بندی ترانچه شروع شده است و ۷۰-۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سعی بر این است تا دو ماه آینده این ترانچه سبز شود.

فلاحی نژاد تصریح کرد: در کنار پارک مهر، طرح پیاده رو، آبشار و پارکینگ مجموعه را نیز در دستور کار داریم که آن را در بازه زمانی کوتاه به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: فاز اول یک و نیم میلیارد تومان نیاز دارد، اما طرح که شامل مجموعه تفریحی است در مجموع حدود ۸ میلیارد تومان نیاز دارد.

معاونت حمل نقل و امور زیر بنایی شهرداری خرم‌آباد، گفت: فاز اول که شامل فضای سبز، راه دسترسی و آسفالت تا پایان سال تمام می‌شود. اما کل مجموعه ظرف یکسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاحی نژاد در بخش دیگری از صحبت هایش به اتصال پارک کاسیت و مهر گریزی زد و گفت: احداث این پل جزو برنامه‌های شهرداری و حوزه معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی است . و به اعتباری بالغ بر ۵ تا ۶ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی ادامه داد: طرح پیاده روی پارک کاسیت نیز به اتمام رسیده است.

معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری خرم آباد عنوان کرد: شهرداری برای پارک کاسیت و پارک مهر (ورودی شهر)  به صورت امانی و با اجاره ماشین آلات  کار را انجام می دهد.

وی افزود: برای این پروژه، شهرداری با کار امانی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می کند و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به پیمانکار پرداخت می کند.

فلاحی نژاد عنوان کرد: برای تکمیل آبشار نیز قرارداد دستمزدی منعقد شده است.

فرشید فلاحی نژاد

پل ماسور

معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری خرم آباد در بخش دیگری از صحبت هایش به تکمیل پل ماسور نیز اشاره کرد و گفت: قرارداد ضلع غربی پل تکمیل و آسفالت شده است و آماده بهره برداری است.

وی عنوان کرد: تمام گزینه های پروژه ای و اجرایی انجام شده است و برای فاز بعدی منتظر مصوبه موافقت نامه هستیم تا عملیات اجرایی ضلع شرقی انجام شود.

فلاحی نژاد تصریح کرد: برای تکمیل پل ماسور اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان برای زیرسازی، آسفالت و… مورد نیاز است.

معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری خرم آباد عنوان کرد: در راستای خدمات رسانی به مسافران نیز احداث سرویس بهداشتی در ورودی شهر بعد از پلیس راه جنب مسجد امام خامنه ای در حال انجام است و در حال حاضر بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

فلاحی نژاد تصریح کرد: برای اجرای این پروژه و واگذاری آن به پیمانکار ، هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان نیاز بود اما این در حالی است که کار به صورت امانی توسط شهرداری انجام می شود و با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام می رسد.