لرستان در رده سوم اجرای طرح جوانی جمعیت

قاب خبر: فرماندار خرم‌آباد گفت: لرستان در خصوص طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ، رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش قاب خبر: محمد باقر احمدی چگنی تصریح کرد: طرح آموزشی جوانی جمعیت ویژه والدین دانش‌آموزان مدارس این شهرستان با هدف ترویج فرزندآوری و جلوگیری از سقط جنین، آگاه‌سازی نسبت به بحران سالمندی و پیری جمعیت برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات مستمر در باب جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی از دیگر اقدامات در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت است.

احمدی چگنی در بخش دیگری از صحبت هایش به معرفی خانوارهای دارای ۳ فرزند و بالاتر به راه و شهرسازی جهت دریافت زمین رایگان گریزی زد و گفت: حمایت از خانواده‌های چندقلو جهت برقرای مستمری و تامین مایحتاج ضروری نوزاد از قبیل پوشک و شیر خشک دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح جوانی جمعیت طی ۶ ماهه امسال بوده است.

فرماندار خرم‌آباد تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد برای تمامی اقشار،  همایش‌هایی با موضوع جوانی جمعیت، تجلیل از بانوان شاغل و کارآفرین صاحب ۴ فرزند، دیدار با خانواده‌های صاحب چند قلو در هفته ملی جمعیت از اقدامات انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین برگزاری کارگاه‌های مهارت ویژه مادران خانه‌دار و حمایت از زنان خانه‌دار صاحب فن جهت اعطای تسهیلات خانگی از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته است.