فرار مالیاتی برخی پزشکان در دورود

اختصاصی قاب خبر: پزشکانی در دورود هستند که متاسفانه  برای فرار مالیاتی از ارائه کارتخوان به مراجعه کنندگان طفره رفته و با اعلام اینکه «کارت‌خوان نداریم» یا «کارت‌خوان خراب است» مردم را وادار به پول نقد و یا کارت به کارت می کنند.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: بعد از گذشت ۲ سال از تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی هنوز هستند پزشکانی که به دلیل فرار مالیاتی از داشتن دستگاه پوز برای دریافت ویزیت پرهیز می‌کنند که این امر باعث نارضایتی بسیاری از بیماران شده است و انتظار می رود از دستگاه های  نظارتی  در شهرستان  دورود بیشتر از گذشته باشد چرا که ممکن است عدم ارائه دستگاه پوز خود باعث ایجاد مشکل برای بیماران و مراجعه کنندگان شود.

یکی از شهروندان دورودی در گفتگو با خبرنگار ما در دورود خواستار نظارت وضعیت مطب ها شد و گفت: با وجود کارت خوانی  که مطب ها دارند بیمار یا همراهش باید هزینه های خدمات پزشکی را به صورت نقد پرداخت کند.

وی افزود: شرایطی پیش می آید که وضعیت جسمانی بیمار خوب نیست، همراه ندارد و  نمیتواند از مطب خارج شود و به دنبال کارت خوان برود . اما با برخورد بد منشی پزشک مواجهه شده است.

این شهروند تصریح کرد: برخی مواقع مشاهده می شود بیمار بدنبال دستگاه کارتخوان و عابر بانک و دریافت پول نقد باید چندین خیابان را طی کند.

این شرایط زیبنده مردم نیست. حال که دستگاه پوز برای سهولت کار مردم در تمامی خدمات فراهم شده است. نباید به پزشکان اجازه داد تا برای فرار از پرداخت مالیات، بیماران را در شرایط سخت قرار دهند.

هشدار جدی به پزشکان

فرماندار دورود در این زمینه به پزشکانی که از سیستم کارتخوان استفاده نمی‌کنند هشدار داد و گفت: این امر علاوه بر تخلف این پزشکان جهت عدم پرداخت مالیات خود  باعث بروز مشکلاتی برای عموم مردم شده اند.

سید مصطفی موسوی بیان کرد: از آنان و به ویژه بارزسان اداره تعزیرات و شبکه بهداشت درخواست می شود به طور قطع به این موضوع ورود کنند .

فرماندار شهرستان  افزود: با دستگاه قضا ، دادستان و دستگاه های امنیتی نیز هماهنگی لازم انجام شده در صورت مشاهده برخورد لازم صورت خواهد گرفت و مسئولیت این موضوع و عواقب ناشی از آن به عهده مسئولین ذیربط خواهد بود .

موسوی تصریح کرد: در سطح شهرستان پزشکان متعهد بسیاری وجود دارد که حتی بدون دریافت حق ویزیت در حال خدمات رسانی به مردم هستند ولی متاسفانه تعداد معدودی از جامعه پزشکان هستند که با این کار غیراخلاقی و خلاف قانون باعث رنجش همشهریان شده اند که مطمئن باشند بزودی با آنان برخورد می شود.

وی اظهار کرد: سه شنبه  خبری این هفته نیز با حضور اصحاب رسانه و مدیران ادارات امور مالیاتی و شبکه بهداشت در این خصوص انجام خواهد گرفت.

پیش از این نیز بر اساس اعلام رییس سازمان مالیاتی کشور شهروندان با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی intamedia.ir در قسمت ویژه «سوت زنی»، گزارش‌های خود را ارسال کنند و همچنین سامانه ۱۵۲۶، مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور است که از این طریق مردم می‌توانند شکایات، پیشنهاد‌ها و سؤالات مالیاتی خود را مطرح کنند تا از سوی سازمان مالیاتی رسیدگی شود. این سامانه‌ها بدون ثبت اطلاعات شخصی و با حفظ نگهداری اطلاعات محرمانه مردم، شکایات را ثبت میکند

وحید عزیزی درباره تخلف پزشکان بدون کارتخوان گفته است که به ازای هر گزارش مردمی در سامانه سوت زنی مبنی بر عدم استفاده از دستگاه کارتخوان در محل کسب پزشکان که باعث اجبار مردم به عدم استفاده از دستگاه‌های کارتخوان شود، در گام اول برای پزشک مربوطه پیامک هشدار ارسال می‌شود.

وی عنوان کرده است که در ادامه مسیر، اسامی این پزشکان طی نامه‌ای به سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان مختلفان از اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان ارسال و پس از آن، نام این پزشکان از لیست مودیان دارای شرایط استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در مدت‌زمان تسلیم اظهارنامه شغلی و توافق با سازمان امور مالیاتی خارج خواهد شد