طلب ۴۵۰ میلیارد تومانی اتاق اصناف از اداره مالیات

اختصاصی قاب خبر: رئیس اتاق اصناف لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه،  گفت: اتاق اصناف لرستان دارای ۲۲ هزار واحد صنفی در مرکزاستان و ۵۰ هزار واحد صنفی در شهرستان‌ها و دارای  ۱۰ اتاق اصناف و ۱۵۰ اتحادیه صنفی است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: صادق ناصری تصریح کرد: اتاق اصناف مرکز خرم آباد حدود ۱۲ سال است مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان از اداره مالیات طلب دارد.

وی ادامه داد: طی ۶ماهه اول امسال ، حدود پنج میلیارد تومان بدهی بابت حقوق معوق کارکنان و تکمیل ساختمان اتاق اصناف پرداخت شده است.

ناصری در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: در کشور۴۰۰ اتاق اصناف وجود دارد که  اتاق اصناف مرکز لرستان جز ۵ استان برتر بین در سراسر کشور می‌باشد.

وی افزود: این موفقیت مدیون مجموعه اقتصادی استانداری، اداره صمت ،تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و نیروی انتظامی استان است.

رییس اتاق اصناف لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به اقدامات این مجموعه در طی سالجاری گریزی زد و گفت: ایجاد ۶هزار شغل در مرکز لرستان طی ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ از اقدام‌های اتاق اصناف استان  می‌باشد که از این تعداد ۳هزار شغل مربوط به مراکز سایر شهرستان‌های استان است.

وی تصریح کرد:  نظارت بر واحدهای صنفی استان به عهده ۱۰ اتاق اصناف با هشت نفر بازرس اجرایی می‌باشد و تاکنون به صورت مستمر سه هزار و ۹۳۴ بازرسی از قیمت‌ها و واحدهای صنفی اصناف صورت گرفته است.

ناصری عنوان کرد: حدود ۳۴۹ پرونده در پی بازرسی های انجام شده در استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده‌ و واحدهای صنفی متخلف حدود ۱۴ میلیارد ریال جریمه شدند.

وی بیان کرد:حدود ۲۵ درصد جمعیت استان را بازاریان تشکیل می دهند و یک بازاری و کسبه باید دارای روحیه اعتقادی و ایمانی باشد و اتاق اصناف یک بخش خصوصی با نظارت دولت است، و در این حیطه باید خود کسبه و بازاریان همراهی کنند

وی در خصوص نرخ نامه ها اعلام کرد :قطعه فروشان خودرو و آرایشگاه های مردانه و….بر طبق تعرفه نرخ نامه باید عمل کنند

رئیس اتاق اصناف لرستان اظهار کرد: در سالهای قبل، اتحادیه ها در تمامی نقاط شهر پراکنده بودند اما خوشبختانه با احداث ساختمان اتاق اصناف و تجمیع اتحادیه،  حدود ۲۸ اتحادیه در مرکز استان در اقصی نقاط شهر متمرکز شدند.

وی افزود: این ساحتمان ۶ طبقه ساختمان است و تا ماه آینده به صورت کامل به افتتاح می رسد.

ناصری با اشاره به مشکلات اتاق اصناف، عنوان کرد: علیرغم محرومیت لرستان نسبت به سایر استان‌ها در کشور، اما مالیات حدود صد در صد افزایش پیدا کرده و این مشکل گریبانگیر کسبه است.

وی افزود:  دخالت‌های بیجای برخی ادارات از جمله میراث فرهنگی در صدور برخی مجوزها بدون هماهنگی با اصناف ، ضربه بزرگی به بازار وارد کرده است.جهاد کشاورزی استان نیز در ۶ ماهه اول امسال حتی یک بار اتاق اصناف را به جلسه تنظیم بازار دعوت نکرده است. این در حالی است که اتاق اصنناف نقش بسزایی در تنظیم بازار دارد.

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت:وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای که هر روز نیز در استان ، بیشتر می‌شوند موجب ضربه زدن به کسبه و بازار شده ، زیرا تمام درآمدها و حتی درآمد پز آنها نصیب استان تهران می‌شود و برای لرستان هیچ سودی ندارند.

وی بیان کرد: این در حالی است که کسبه مالیات را به اداره مالیات استان پرداخت می‌کنند اما فروشگاه‌ها مالیات را در تهران پرداخت می‌کنند.

ناصری در بخش دیگری از صحبت هایش به آلایش شهری اشاره کرد و گفت:  دست فروش‌ها معضلی هستند که در برخی خیابان ها ترافیک ساعتی ایجاد کردند و برخی پروژه های عمرانی نیز موجب کسادی بازار کسبه شدند.

وی ادامه داد: لازم است تا مسئولان در این زمینه از کسبه حمایت های لازم را انجام دهند زیرا رشد قارچ گونه فروشگاه های بزرگی که هیچ گونه عایدی برای استان ندارند، ضربه بزرگی به اقتصاد این استان زده است.

رئیس اتاق اصناف لرستان اظهار کرد: کسبه های خرد و کوچک استانی در سایه این فروشگاهها روز به روز اقتصاد و درآمدشان را از دست می دهند و به ورطه ورشکستگی و تعطیلی می رسند.

ناصری تصریح کرد: لازم است مسئولان استانی به ویژه اقتصادی تدابیر ویژه ای برای رفع این مشکلات و برگرداندن رونق به کسب و کار مردم داشته باشند.