اختصاص ۵ میلیون هکتار دیمزار در کشور به طرح جهش تولید

قاب خبر: معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور برای اجرای طرح جهش تولید اختصاص یافته و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال کشت است.

به گزارش قاب خبر: علیرضا مهاجر امروز ۲۴ آبان ماه در نشست مشترک با مدیران استانی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: این اراضی به کشت گندم، جو، دانه روغنی کاملینا، آفتابگردان، گلرنگ، کلزا و حبوبات اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: سهم لرستان از این رقم ۳۷۰ هزار هکتار است که انتظار می رود باتوجه به ظرفیت های مطلوبی که در استان وجود دارد، شاهد عملکرد مناسب و موثری در این زمینه باشیم.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزیمعاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اجرایی شدن طرح جهش تولید در دیمزارها از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که توسعه آن در سراسر کشور باعث بهره وری بیشتر تولید و امنیت غذایی می شود و لرستان در این زمینه عملکرد موثری داشته است.

مهاجر همچنین به نقش کشاورزان اراضی کوچک و معیشتی در امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: باید از این کشاورزان حمایت کرد، چراکه این قشر در تولید و امنیت غذایی نقش اساسی دارند ، بنابراین نباید در ارائه خدمات نسبت به آنها بی توجه بود.

وی تاکید کرد: با این وجود همه باید به سمت یکپارچه سازی اراضی کشاورزی حرکت کنیم تا از کوچک شدن اراضی جلوگیری و بهره وری بیشتر شود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توزیع به موقع کود بین بهره وران بخش کشاورزی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه های هوشمند در سراسر کشور، توزیع کود دقیق تر و عادلانه صورت می گیرد و بی تردید هرساله شاهد ارائه خدمات و توزیع مطلوب کود به کشاورزان خواهیم بود.

مهاجر یادآور شد: لرستان یکی از استان های با ظرفیت مناسب در حوزه کشاورزی و دامپروری است که طی ۲ سال اخیر باوجود خشکسالی متوالی اما تولید چشمگیری داشته که این مهم بیانگر مدیریت منسجم جهاد کشاورزی و تلاش های مستمر کشاورزان است.