کشتار بیش از ۹ هزار تن گوشت در کشتارگاه های لرستان

قاب خبر: مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به برپایی ایستگاه سلامت، اظهار کرد: هدف از برگزاری این ایستگاه اطلاع رسانی وارائه گزارش از اقدامات دامپزشکی استان در حوزه های سلامت عمومی فراورده های خام دامی است.

به گزارش قاب خبر: مصطفی زبردست اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۹ میلیون و چهارصد کیلوگرم گوشت در کشتارگاه های استان  کشتار شده که این مقدار از لحاظ شرعی و بهداشتی توسط همکاران  مستقر در آنجا نظارت می شود.

مدیر کل دامپزشکی لرستان بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون  بیش از۳۵ هزار بازدید از مراکز عرضه و کشتارگاه ها و سایر صنایع وابسته انجام شده است.

زبر دست تصریح کرد: بیش از ۱۱۲ هزار  انواع فراوده های خام دامی که غیر قابل مصرف بودند در کشتار گاه ها و مراکز عرضه توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان  ضبط  و از چرخه مصرف خارج شدند .

 

اجرای ۱۵طرح بهداشتی توسط دامپزشکی

زبردست گفت : این طرح ها شامل واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری های دامی  اعم از واکسیناسیون طیور بومی و صنعتی ،واکسیناسیون  علیه بیماری شاربن همچنین واکسیناسیون علیه بیماری های آبله ، تب و مالت و تب برفکی است .

وی ادامه داد: پایش و نمونه برداری باقی مانده مواد و آنتی بیوتیک ها و فلزات سنگین و سموم در گوشت و شیر و عسل و فرآورده های خام دامی  نیز از اقدامات انجام شده در این طرح ها بود .

وی تصریح کرد: توزیع دارو های دامی در سطح استان توسط اکیپ های دامپزشکی نیز از جمله طرح های اجرا شده در استان محسوب می شود .

 

نظارت بر فرآورده های خام  دامی

زبردست بیان کرد: مردم از کشتن غیر مجاز دام و طیور در حاشیه شهر ها خودداری کنند و گوشت و مواد مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند .

وی ادامه داد: هنگام تهیه فرآورده های خام دامی به تاریخ تولید ، انقضا و همچنین مهر تایید دامپزشکی دقت کنند .

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد : درصورت بروز تخلف یا ایراد فرآورده ها در مراکز عرضه، به ادارات دامپزشکی مراجعه کنید یا با برقراری تماس با شماره ۱۵۱۲  تخلف را اطلاع دهید .