کارخانجات نساجی بروجرد یکی از واحدهای فعال و از برندهای ملی صنعت کشور

مدیرکل صمت لرستان گفت: کارخانجات نساجی بروجرد یکی از واحدهای فعال استان و از برندهای ملی صنعت کشور است. 

به گزارش قاب خبر: بهمن جعفری اظهار کرد: در نساجی بروجرد پنبه خام ، ویسکوز و پلی استر وارد کارخانه شده و به محصول نهایی شامل پارچه تکمیل شده و کالاهای خواب ، آشپزخانه و پوشاک تبدیل می گردد به طوری که روزانه ۵۵ هزار متر طول انواع پارچه خام در بخش بافندگی تولید می شود.

وی افزود: ظرفیت اسمی واحد سالانه ۲۵ میلیون متر طول انواع پارچه تاری و پودی است که در این واحد سال ۱۴۰۱ میزان ۱۹ میلیون متر طول پارچه تولید شد در مقایسه با سالهای گذشته بی سابقه بوده است و به عنوان واحد صنعتی نمونه کشوری انتخاب شد.

جعفری، عنوان کرد: فرآیند تولید در کارخانجات نساجی بروجرد شامل ریسندگی، بافندگی، رنگرزی، چاپ و تکمیل ، دوزندگی و فروشگاههای عرضه مستقیم( ۴۵ فروشگاه) در کشور است و در سال ۱۴۰۰ بازسازی در بخش فنی و تولیدی شروع شد.

وی تصریح کرد: عمده بازسازی و نوسازی و طرح توسعه خط رنگرزی و دوزندگی در دولت سیزدهم انجام شد( ۴۲۱ دستگاه و تجهیز ثبت و سفارش و وارد مجموعه شده که بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت انجام گرفته است) با هدف ایجاد زنجیره تولید ، زنجیره ارزش ، ارتقا بهره وری ، ارتقا کیفیت محصولات ،حذف واسطه ها و عرضه محصولات با قیمت مناسب بود.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال هم ۱۰ میلیون متر طول تولید داشتند باتوجه به اینکه در سال جاری بحث کاهش فروش تاثیراتی بر میزان تولیدات واحد داشت و مشکلاتی ایجاد نمود در راستا افزایش تامین نقدینگی نیز در قالب افزایش حد اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومان بانک ها ی عامل استان همکاری مساعدت داشتند.

جعفری خاطرنشان کرد: کاهش فروش در سال جاری به دلیل بحث افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش خرید توسط مصرف کنندگان منجر به تعدیل نیروی انسانی شد.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: این موضوع نیز در واحدهای صنعتی بزرگ معمولا” اتفاق می افتد و امیدوارم مدیران شرکت با ارائه برنامه زمان بندی تولید، مدیریت منابع انسانی، مدیریت فروش حرفه ای حتی تلاش جهت ورود به بازار های خارجی و تامین منابع مالی مورد نیاز نسبت به افزایش فروش محصولات و متعاقبا ارتقا ظرفیت تولید اقدامات لازم رو بعمل آورند.