پوشش ۹۵ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به ۹۵ درصد رسیده و مجوزهای لازم جهت احداث سایت های جدید برای روستاهای باقی مانده نیز صادر شده است.

به گزارش قاب خبر: مجتبی صارمی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۴ روستای بالای ۲۰ خانواراستان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقای فناوری از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه ها پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان به ۹۵ درصد رسیده است و مجوزهای لازم جهت احداث سایت های جدید در ۷۰ روستای باقی مانده از طرف وزارت ارتباطات صادر و جهت اجرا به اپراتورهای های سیار همراه اول و ایرانسل ابلاغ شده ست.

وی با اشاره به بهره برداری ازاین سایت ها در آینده نزدیک گفت: باتوجه به شرایط کوهستانی و سخت گذر بودن برخی مناطق استان، تامین پهنای باند مورد نیاز برخی از سایت های ارتباطی در مناطق روستایی با مشکل مواجه بود که با پیگیری های به عمل آمده و مساعدت مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات در اوایل دولت سیزدهم مجوز احداث حدود هزار کیلومتر فیبر نوری صادر شد.

صارمی تصریح کرد: این مجوز جهت اتصال سایت ها، مراکز مخابراتی روستایی و مسیرهای بین شهری در قالب ۲ فاز صادر شد که ۲۵۵ کیلومتر فاز یک پروژه به صورت کامل اجرا و حدود ۱۸۵ کیلومتر از فاز دوم نیز اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: مابقی طرح در دست اقدام می باشد که با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد مسیر محافظت شده برای شهرهای استان، پایداری شبکه ارتباطی نیز محقق خواهد داشت .