پرداخت ۱۹۶ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان وام خسارت کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به مشاغل و کسب کارهای آسیب دیده ۱۹۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

به گزارش قاب خبر: علی آشتاب افزود: این مبلغ با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان به ۲۱ هزار و ۵۸ پرونده با حفظ اشتغال ۲۴ هزار و ۶۸۱ نفر پرداخت شد.

 

وی ادامه داد: به گروه‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا به تعداد کارکنان واحدها، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه و ۲ ماه تنفس تعلق می‌گیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir  نسبت به ثبت‌نام این تسهیلات اقدام و از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند.

 

آشتاب اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات به منظور پرداخت مطالبات معوق نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی، تهیه مواد اولیه و نیازهای کارگاهی است.

 

وی افزود: بنگاه هایی که مشمول دریافت این تسهیلات شده اند اما هنوز به دلیل شرایط قرمز یا نارنجی کرونا مجاز به فعالیت نیستند و بانک ها باید نسبت به استمهال و تمدید مهلت پرداخت وام این واحدها اقدام کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: بانک‌ها باید در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان، شرایط را تسهیل و این روند را تسریع کنند و پرداخت وام با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا انجام شود.