پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به گلخانه ها

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت: این بانک از سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه ای در استان پرداخت کرده است.

به گزارش قاب خبر: علی جهانی میر اظهار کرد: از این مبلغ، ۲ هزار میلیارد ریال برای حمایت از گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی شرکت فجر صفا خرم‌آباد به مساحت ۵۱ هکتار پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین شعب بانک کشاورزی لرستان از سال گذشته تا پایان آبان ماه امسال ۳۰۷ میلیارد ریال تسهیلات توسعه کشت گلخانه ای به ۱۵ واحد با سطح ۱۲ هکتار پرداخت کرده است.

جهانی میر اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه ای در فهرست اولویت های بخش کشاورزی استان قرار دارد و بانک کشاورزی نیز این طرح ها را به عنوان راهکاری برای بهره برداری مناسب از منابع محدود آب و خاک و افزایش بهره وری مورد توجه و تاکید قرار داده و بخشی از تسهیلات را برای توسعه این بخش هدایت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان بیان کرد: محصولات گلخانه ای، مشروط به داشتن توجیه اقتصادی مورد حمایت این بانک هستند و در شرایط کنونی که با محدویت بالای منابع آب و خاک مواجه هستیم، منابع مالی و کارشناسی در اختیار توسعه گلخانه ها قرار داده می شود.

وی گفت: همچنین شعب بانک کشاورزی لرستان سال گذشته تاکنون مبلغ ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات برای کاشت گیاهان دارویی مانند موسیر و زعفران به مساحت زیر کشت ۱۰۰ هکتار پرداخت کرده است.