پرداخت بیش از ۱۹۶ میلیارد تومان به کسب و کار های آسیب دیده از کرونا

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:بیش از ۱۹۶ میلیارد تومان به کسب و کار های آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

به گزارش قاب خبر: علی آشتاب اظهار کرد: تعداد ۲۸ هزار و ۷۸۶ پرونده کسب کارهای آسیب دیده از کرونا به سیستم بانکی استان معرفی شده است.

وی افزود : از این تعدا پرونده متقاضی تسهیلات کرونا با همکاری دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل تاکنون مبلغ ۱۹۶ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان پرداخت شده است.

آشنایی ادامه داد: این مبلغ به تعداد ۲۱ هزار و ۷۱ پرونده پرداخت شده که زمینه تثبیت اشتغال ۲۴ هزار و ۶۹۴ مفر را ایجاد کرده است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت :با توجه به فرصت باقیمانده بانکها شرایط را جهت پرداخت تسهیلات کرونا تسهیل و تسریع نمایند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: ثبت نام کسب کارهای آسیب دیده از کرونا تا پایان آذر ماه سالجاری تمدید شده است. بانکهای عامل هم در خصوص پرونده هایی که به آنها برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند زمینه را تسهیل و تسریع نمایند.

آشتاب به ۱۲ رسته شغلی صنفی و غیر صنفی مصوبه ستاد ملی کرونا برای دریافت تسهیلات اشاره کرد و تصریح کرد : واحدههای شغلی آسیب‌دیده از کرونا به تعداد کارکنان واحدهای ثبت‌نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه و ۲ ماه تنفس تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir  نسبت به ثبت‌نام این تسهیلات اقدام و از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند.