وجود یک هزار تن ظرفیت سردخانه ای در لرستان

معاون توسعه بازرگانی، بازرسی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرفیت احداث یکهزار تن سردخانه جدید ویژه مواد غذایی، گوشت و میوه در این استان وجود دارد.

به گزارش قاب خبر: عظیم دادگر تصریح کرد: در زمینه توسعه سردخانه ها شاهد کمبودهایی درسطح استان جهت ذخیره سازی گوشت و سایر محصولات غذایی و باغی هستیم که نیاز است با جذب سرمایه گذار و حمایت از آنها این ظرفیت استان را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به ضرورت نیازسنجی و شناخت ظرفیت های موجود هر منطقه؛ ادامه داد: تا هر محصول بر اساس استعداد آن منطقه تولید و کارهای فرآوری آن انجام و از ضایع شدن محصول جلوگیری شود.

دادگر بیان کرد: صدور مجوز برای افراد باید مبتنی بر اهلیت و توانایی آنها باشد تا شاهد تسریع در روند انجام کار باشیم زیرا برخی متقاضیان مجوز سرمایه گذاری، سرمایه کافی برای شروع طرح، دانش و تجربه کافی در این زمینه را ندارند.

معاون توسعه بازرگانی، بازرسی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نظارت و بررسی طرح ها باید کاری مستمر باشد چراکه ممکن است برخی از افراد تنها برای استفاده از تسهیلات اقدام به کسب مجوز نمایند که البته کارشناسان حوزه صنایع تکمیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی، نسبت به کنترل این موضوع عملکرد موثری داشته اند.

وی اظهار کرد: اجرایی شدن طرح های نیمه تکمیل کشاورزی در استان ضروری است و باید طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در اولویت تکمیل قرار گیرد تا موجب رونق اقتصادی و اشتغال پایدار شود.