همایش تکام در مرکز همایش‌های وزارت کشور با هدف توسعه روستاها

همایش توانمند‌سازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) با هدف توسعه همه جانبه روستاها در قالب کار جهادی  در مرکز همایش‌های وزارت کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش قاب خبر: در این همایش یک روزه، علاوه بر کارشناسان و صاحب نظران، استانداران، دهیاران و صدها کارآفرین روستایی از سراسر کشور حضور یافتند و در کنار این رویداد، نمایشگاه محصولات کشاورزی و نیز صنایع دستی برپا کردند.

در این نشست ۱۰ تن از استانداران از جمله استاندار لرستان روایت عملکرد استانداری‌ها را در راستای گفت وگوی راهبردی پیرامون نقشه راه ” تعالی حکمرانی روستایی ”  برای حاضران در نشست ارائه کردند.

زیویار با بیان اینکه مجموعه اقدامات طرح تکام هدف‌گذاری شده است، افزود: پس از تثبیت جمعیت روستا این اقدامات به دنبال پیشرفت همه‌جانبه روستاها در قالب توانمندسازی و کارآفرینی و کمک به انجام مهاجرت معکوس با هم‌افزایی کلیه ظرفیت‌های دولت و مردم است‌.

وزیر کشور، استانداران، معاونین و مشاورین وزیر کشور، فرمانده قرارگاه جهادی، معاونین هماهنگی امور عمرانی، مدیران کل دفاتر امور روستایی استانداری‌های کشور، دستگاه‌های ملی متولی در روستا و با مشارکت گسترده دهیاران شاخص سراسر کشور در این همایش حضور داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان به اتفاق ۱۰نفر از دهیاران استان در پنل‌های رویداد به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.