هدف جشنواره‌های فرهنگی و هنری؛ ایجاد انگیزه برای هنرجویان جوان و نوجوان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: یکی از مهمترین اهداف جشنواره های فرهنگی و هنری، شناسایی و ایجاد انگیزه در میان هنرجویان جوان و نوجوان است.

به گزارش قاب خبر: احمدحسین فتایی افزود: پشتیبانی و حمایت از تولیدات هنری یکی از مهمترین اهداف این جشنواره است که در قالب برگزاری نمایشگاه کمانچه های دست ساز هنرمندان استان و اجراهای موسیقی توسط راه یافته گان به بخش مسابقه جشنواره محقق می شود.

وی تصریح کرد: حضور اساتید برجسته ای همچون استاد علی اکبر شکارچی، استاد فرج علیپور و استاند محمد باجلاوند در این جشنواره، فرصتی مغتنم است تا نوجوانان و جوانان شرکت کننده از تجربیات گران بهای ایشان برای رشد و تعالی هنری و اخلاق خود بهره لازم را ببرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: هنرمندان نقش ویژه ای در افزایش تاب آوری و نشاط اجتماعی جامعه با ارائه اثر در قالب فضای مجازی دارند.

وی افزود: یکی از مهمترین محدودیت های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی گسترده فعالیت ها و جشنواره های فرهنگی و هنری بود و این برنامه شروع رسمی فعالیت های ما در شرایط مساعد کرونایی است که در صورت تداوم، تا پایان سال شاهد برگزاری برنامه های متنوعی در حوزه های فرهنگی، هنری و قرآنی خواهیم بود.

فتایی ابراز کرد: در ایامی که فعالیت های کرونایی بالاجبار تعطیل یا محدود بود، برنامه تقویت زیر ساخت های تخصصی فرهنگ و هنر استان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با حمایت های مسئولین استانی منجمله استانداری لرستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی شاهد افتتاح و یا تعمیر و تجهیز بسیاری از پروژه های عمرانی نیمه تمام و فرسوده استان بودیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد: تقویت توان اقتصادی و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر یک اولویت اصلی برای مدیران این حوزه است که خوشبختانه در طی دو سال گذشته در استان رشد چشمگیری داشته و اتفاقات بسیار خوبی در زمینه اعطای تسهیلات تحفه،کارا، هنرکارت و بیمه و مستمری اعضای صندوق اعتباری هنر صورت گرفته است.