نیاز مبرم پنج پروژه مهم و ضروری در شهر خرم آباد به تخصیص بودجه

شهردار خرم آباد گفت: پنج پروژه مهم و ضروری که طرح مطالعاتی آنان به زودی به پایان میرسد نیاز مبرم به تخصیص بودجه و حمایت استاندار لرستان دارد.

به گزارش قاب خبر: سعید فتوحی افزود: این پنج پروژه مهم و ضروری: احداث فاز اول شبکه دفع آب های سطحی، فاز اول تعریض بلوار انقلاب، احداث پل ماسور، احداث تقاطع غیرهمسطح شریعتی و احداث پارک گفتگو( پادگان صفر هفت) نیاز به حمایت شخص استاندار و تخصیص بودجه لازم برای اجرا داریم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی ها، و آب گرفتگی های معابر که سال هاست شاهد آن هستیم، درمحله میدان تیر از اعتبارات جاری، ۵۵۰ متر طول حفاری و لوله گذاری جهت هدایت آب های سطحی با اعتبار ۳ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است.

شهردار خرم آباد تصریح کرد: دفع آبهای سطحی سه راهی گلدشت تا انتهای شهرک حکمت که عملیات کامل آن ۳هزار مترطول است، ۱۱۰۰ مترمربع از آن باقی مانده است.

وی افزود: برای هدایت آب های سطحی شصت متری به سمت پل ۹ دی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

شهردار خرم آباد بیان کرد: پروژه بام خاطره در محله پشت بازار به رغم اینکه هیچ اعتباری در سال ۱۴۰۰ برای آن پیش بینی نشده است، اما این روزها در حال راه شکافی هستیم و ۵میلیارد تومان از محل اعتبارات جاری تامین اعتبار شده است، شاید کند پیش برویم، اما همه تلاش خود را برای به سرانجام رساندن این پروژه انجام میدهیم .

فتوحی ادامه داد: در بدنه شهرداری یک تیم طراح متشکل از معمار، شهرساز، طراح فضای سبز و … در بحث طراحی پارک گفتگو بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به نفع شهرداری صرفه جویی شده است.

وی تصریح کرد: برای ورودی های شهر از سمت فرودگاه، کوهدشت بروجرد و الشتر طرح آماده کرده ایم، در یک مورد بخشی از زمین ها معارض دارد که در حال حل و فصل آن هستیم، در منطقه ای دیگر تعامل و مشارکت راه و شهرسازی را می طلبد.

شهردار خرم آباد عنوان کرد: سعی می‌کنیم تا قبل از سال ۱۴۰۰ مشکل چندین ساله خیابان خایدالو برطرف شود، ضمنا شهربازی کیو هم تا به امروز حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

فتوحی گفت: پروژه های دیگری از جمله پارک یاس، ساختمان اداری شهرداری منطقه سه ، ساماندهی آرامستان سراب یاس ، پارک محله ای سلامت در خیابان آبشار ۶ منطقه یک، پارک محله ای نسترن بلوار پژوهنده ، نوسازی پارک اسد آبادی و … در حال انجام هستند.

شهردار خرم آباد عنوان کرد: ضعف منابع مالی دست ما را بسته است و پروژه های ما به کندی حرکت می کنند، اگر در حوزه اعتبارات عمرانی تقویت شویم، بی تردید در آینده ای نزدیک اقدامات تاثیرگذاری در سطح شهر انجام خواهیم داد.