در خلوت خود یلدا بگیرید، نه برای اینستاگرام

نه به استوری شب یلدا

با رشد روز افزون شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، قرار دادن عکس های وعده های غذایی و مناسبت ها در اینستاگرام و اشتراک گذاشتن آنها با دوستان به یک عادت تبدیل شده است.

به گزارش قاب خبر: ابزارهای ارتباطی اگر چه انسان ها را وارد فضای اجتماعی بزرگتری در محیط مجازی می کند اما متاسفانه ما را از زندگی واقعی، فرهنگ و آداب و رسوم گذشته مان دورتر و دورتر می کند. و باعث ایجاد گسست در تداوم سنت ها در جامعه می شود.

وجود مشکلات اقتصادی این روزها باعث شده است تا تعدادی از خانواده ها در تامین مایحتاج روزانه زندگی خود بمانند ؛ پس کاری نکنیم که با استوری گذاشتن از سفرهای شب یلدا ناراحتی این خانواده ها را چندین برابر کنیم.

وضعیت بد اقتصادی و گرانی آجیل، خشکبار، گوشت و میوه باعث شده است تا بیش از نیمی از افراد جامعه توانایی خرید نداشته باشند .

چند صد یا چند هزار و شاید چند میلیون نفر مجبور هستند شب یلدا را فقط از صفحه تلویزیون به تماشا بنشینند و حسرت به دل بمانند تا شاید شبی را ببینند که شاد و خندان در کنار پدر و مادر مشغول خوردن تنقلات و میوه های شب چله باشند.

شاید نتوانیم به همه این افراد کمک مالی داشته باشیم اما می توانیم با پرهیز از استوری های رنگارنگ از سفره و کادوهای شب یلدا، کمک بزرگی به هم داشته باشیم.

به جای به اشتراک گذاشتن سفره های رنگین شب یلدا، بیایید کنار هم بودن و خوش بودن همچون گذشته را تقویت کنیم، بیایید یلداها را همچون گذشته در کنار بزرگترها و گذران اوقات خوش فارغ از هر گونه هیاهوی فضای مجازی برگزار کنیم و به رسم و رسومات گذشته و فرهنگ خودمان برگردیم. و اجازه ندهیم فضای مجازی با تخریب و نفوذ فرهنگی، فرهنگ های بومی را در معرض نابودی قرار دهد.