معمولان در انتظار رونق کشاورزی برای دستیابی به توسعه

اختصاصی قاب خبر: فرماندار معمولان در اولین جلشه شورای معاونین جهاد کشاورزی لرستان در محل فرمانداری این شهرستان، گفت: توجه و عنایت ویژه دولت سیزدهم منجر به این شد تا مطالبه دیرینه مردم این منطقه برای تاسیس شهرستان معمولان محقق شود و موجی از امید و امیدواری در بین مردم ایجاد شود.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: محمد ناظری تصریح کرد: بخش کشاورزی در استان لرستان خودنمایی می کند حال لازم است سنگ بنایی نیز در شهرستان معمولان داشته باشیم تا ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشاورزی این شهرستان به منصه ظهور برسد.

وی ادامه داد: در مناطقی که جهاد کشاورزی به صورت قدرتمند و با تمام امکانات وارد عمل شده است مشکل اقتصادی برطرف شده است. در شهرستان معمولان نیز ظرفیت های زیادی وجود دارد و انتظار بر این است تا شاهد اتفاقات مثبت در سطح منطقه باشیم و سنگ بنای در جهت اشتغال و توسعه نهاده شود.

فرماندار معمولان تصریح کرد: انتظار بر این نیست که یک شبه تمامی مشکلات حل شوند اما می توان موج امید احیا شده را نگه داشت و آن را ارتقا داد.

وی افزود: در منطقه پشت تنگ معمولان ظرفیت و استعداد خوبی برای پرورش زیتون وجود دارد و با استفاده از این ظرفیت می توان در استان و حتی کشور سرآمد باشیم.

ناظری در بخش دیگری از صحبت هایش به مشکلات موجود در حوزه جاده های بین مزارع گریزی زد و گفت: در این راستا لازم است تا امور عشایر به طور جدی وارد عمل شود و دستگاه های همکار نیز پای کار بیایند تا مشکل رفع شود.

وی افزود: همچنین لازم است تا در خصوص راه اندازی و استقرار و استقلال ادارات و نمایندگی و تکمیل مبلمان اداری و رفع مشکلات کشاورزان، دامداران، باغداران، ایستگاههای پمپاژ و تکمیل آنها، کانال های آب بر، بندهای انحرافی و توسعه آنها، توسعه باغات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه دامپروری، گیاهان دارویی و… منطقه اقدامات موثری صورت گیرد.

فرماندار معمولان عنوان کرد: علاوه بر این مقرر شود تا اعتبارات ویژه جهت احداث سیل بندهای آبخیزداری، شناسایی و مطالعه مناطق در خصوص ایجاد و احداث مزارع و مجتمع های شیلات، تامین و تخصیص تسهیلات ویژه جهت امورات زراعی و باغی در نظر گرفته شود.