معرفی ۲۰۱ نفر از عوامل آتش‌ زدن بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی به دستگاه‌ قضایی

قاب خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد گفت:  پرونده قضایی ۲۰۱ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی در خردادماه و تیرماه سال ۱۴۰۲ نموده بودند، تحویل مراجع قضایی شد. 

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: فرمانپور بیان کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان با گشت و کنترل و پایش مزارع کشاورزی تاکنون ۲۰۱ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و پسماندهای کشاورزی نموده بودند را شناسایی و به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی نمودند.

فرمانپور افزود؛ برخی کشاورزان مبادرت به سوزندان ضایعات مزارع یا همان کاه و کلش برای از بین بردن آفات می کنند، این در حالی است که این عمل نه تنها حاصلخیزی خاک را کاهش می دهد بلکه دود ناشی از سوزندان کاه و کلش موجب آلودگی هوا و محیط زیست، تشدید بیماری های قلبی، تنفسی و ریوی وباعث نارضایتی به حق شهروندان و ساکنین مجاور می‌شود.

وی تصریح کرد: دهیاران می‌بایست افراد خاطی را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان معرفی نمایند تا این اداره برابر قوانین جاری بخصوص ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی متخلفین را به مراجع قضایی معرفی نماید.

فرمانپور ؛ از کشاورزان خواست، با توجه به اتمام فصل برداشت کشت اول از آتش زدن کاه وکلش در مزارع جداً خودداری نمایند. و در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.