لزوم لحاظ کردن تصمیمات آب خوزستان برای لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: لرستان و خوزستان دارای ۲ اقلیم با سرنوشت مشترک هستند هر تصمیمی که در خصوص خوزستان گرفته شود باید برای این استان هم لحاظ شود.

به گزارش قاب خبر: حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی افزود: موضوع آب یک امر چندوجهی است که چندین میلیون نفر در سال با کمبود آن مواجه هستند و پیشینه تاریخی ایران در خصوص تصمیم گیری مسایل آب، کم آبی را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: سو مدیریت در نقاط خشک کشور و ایجاد صنایع آب‌ بر موجب کم آبی شده و نباید از دولت سیزدهم که به تازگی بر سر کار آمده است انتظار داشت سو مدیریت را برطرف کند چراکه با برنامه بلند مدت می‌توان از وضعیت فعلی خارج شد.

امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: تکمیل سدهای نیمه تمام این استان راهکار مقابله با کم آبی است که این مشکل با برنامه بلند مدت دولت سیزدهم برطرف می‌شود.

وی افزود: ضمن هوشیاری و دقت در مطالبه حقابه باید برای رساندن متوسط زمین های آبی کشاورزی لرستان به میانگین کشوری عمل کرد.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: یکی از وظایف نماینده ولی فقیه در استان تذکر به مسئولان است که صدها بار در خصوص تخصیص آب تذکرات لازم داده شده است و علاوه بر این مطالبه گری مبتنی بر منطق را از سوی خبرنگاران ، اصحاب رسانه، نخبگان و دانشگاهیان شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در تماس با دفتر ریاست جمهوری، مراتب کم‌آبی لرستان اعلام و خواسته شده است در کنار چهار استان دیگر قرار گیرد تا در برنامه ریزی ها، لحاظ شود.