آموزش لازمه ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی/لزوم ارتباط دانشگاه و کشاورزی

قاب خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در سی و هفتمین دوره معرفی تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی، گفت: آموزش لازمه ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی است و لازم است ارتباط مستمری بین دانشگاه و بخش کشاورزی شکل گیرد.

به گزارش قاب خبر: احمدرضا دالوند عنوان کرد: روش‌های مدرن و دانش‌های علمی جدید در دانشکده‌های کشاورزی می‌تواند باعث ارتقای بهره‌وری در این حوزه شود. در کیفیت و تولید محصولات کشاورزی، غذای سالم و امنیت غذایی نقش مهمی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه آب موضوع اساسی در حوزه زیرساختی است، تصریح کرد: آب در ارتقای بهره‌وری تاثیر شایانی دارد، با وجود اینکه لرستان یکی از استان‌های پر‌آب در کشور محسوب می‌شود اما همچنان در فصول گرم سال با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم.

وی افزود: مناطق کویری با کمبود آب روبرو هستند اما در خیلی مسائل از استان‌های پیشروی کشور به حساب می‌آیند. اما این در حالی است که لرستان با این حجم از آب، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

دالوند عنوان کرد: اکنون تلاش‌های خوبی در شرف انجام است و تقریبا ۸ سد در حال ساخت است که مهم‌ترین و بارز‌ترین آنها یعنی سد معشوره با تلاش‌های کم‌نظیر استاندار در حال ساخت است.

وی ادامه داد: اگر روان‌آب‌هایی که از لرستان خارج می‌شوند را مهار نمود، در حوزه کشاورزی مشکلی وجود نخواهد داشت.

دالوند با اشاره به اینکه کشاورزان مدافعین امنیت غذایی کشور محسوب می‌شوند، گفت: در دولت سیزدهم به‌ویژه لرستان، استاندار و مدیران تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند تا بتوان گامی در جهت توسعه و پیشرفت استان برداریم و این عقب افتادگی که از دیرباز در لرستان رخ‌ داده جبران گردد.

معاون استاندار هواشناسی را یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی دانست و افزود: استان به دلایل شرایط خاص جغرافیایی و توپوگرافی منطقه بارها با قطعی ارتباط مواجه بود .

وی ادامه داد: سامانه رادار پیشرفته هواشناسی در لرستان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال راه‌اندازی شد. که با نصب این دستگاه، لرستان اطلاعات هواشناسی استانهای همجوار را نیز پیش بینی خواهد نمود.