قطع سهمیه آرد ۳۳ نانوایی متخلف در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: سهمیه آرد ۳۳ نانوایی متخلف استان بر اساس گزارش بانک سپه از عملکرد نصب کارتخوان های هوشمند نانوایی ها تاکنون قطع شده است.

به گزارش قاب خبر: حجت الله بیرانوند بیان کرد: این تعداد واحد نانوایی دارای تراکنش غیرمتعارف بوده و کارمزد اضافه دریافت کرده اند که با اعلام مشخصات این واحدها، سهمیه آرد آنها تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۹۰ نانوایی یارانه بگیر این استان تاکنون به سامانه نظارت یکپارچه متصل شده‌اند و در صورت همکاری دستگاه‌های مربوطه مابقی نانوایی‌ها تا ۲ هفته آینده به این سامانه مجهز می شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۲ هزار و ۳۵ نانوایی در لرستان فعالیت دارند که یکهزار و ۹۶۸ مورد از این تعداد یارانه ای و مابقی آزادپز یا فانتزی هستند و این طرح شامل آنها نمی شود.

وی اظهار داشت: طرح آزادسازی یارانه آرد نانوایی ها با طرح کنونی متفاوت است و تا سال آینده اجرایی می شود اما طرح نظارت یکپارچه مقدمه اجرای آن است.

بیرانوند گفت: در طرح نظارت یکپارچه، یک کارتخوان جدید ( بانک سپه) در نانوایی نصب و از فعالیت چند دستگاه پوز همزمان جلوگیری می شود تا میزان دقیق فروش و درآمد حاصل از آن مشخص باشد.