عضویت بیش از ۷۱ هزار ورزشکار لرستانی در کمیته خدمات درمانی

قاب خبر: رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان گفت: ۷۱ هزار و ۶۸ ورزشکار این استان سال گذشته عضو کمیته خدمات درمانی شدند که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: علی سوری بیان کرد: ۴۷ هزار و ۵۷۱ ورزشکار مرد و ۲۳ هزار و ۴۹۷ از بانوان ورزشکار استان در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی عضو شده اند.

وی ادامه داد: از هیات فوتبال استان ۱۲ هزار و ۱۲۵ نفر در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی عضو شده‌اند که تعداد ۷۳۷ نفر از آنها زن و ۱۱ هزار و ۳۸۸‌ نفر نیز مرد هستند.

سوری گفت: در هیات کشتی نیز ۱۳ هزار و چهار نفر شامل ۵۹ زن و ۱۲ هزار و ۹۴۵ مرد، ۶ هزار و ۹۹۳ نفر در هیات کاراته شامل چهار هزار و ۹۴ زن و ۲ هزار و ۸۹۹ مرد همچنین چهار هزار و ۸۴۰ نفر از هیات بدنسازی به تفکیک ۲ هزار و ۳۵۲ زن و ۲ هزار و ۴۸۸ مرد عضو کمیته خدمات درمانی شده اند.

وی تصریح کرد: پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی از وظایف هیات پزشکی ورزشی است.

سوری ادامه داد: در هیات ژیمناستیک نیز پنج هزار و ۴۵۸ نفر عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۷۸ نفر زن و ۲ هزار و ۵۸۰ نفر مرد هستند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان گفت: تمامی اهداف و برنامه‌های هیات در حوزه‌هایی نظیر درمان، پزشکی ورزشی و سلامت، آموزش و پژوهش تبیین شده است.

وی افزود: ورزشکاران با عضویت در کمیته خدمات درمانی و پرداخت حق عضویت طی مدت زمان مشخص، در صورت بروز اتفاق و آسیب بدنی حین ورزش، حمایت مالی می شوند.