صرف هزینه ۱۲ هزار میلیارد ریال برای نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت لرستان گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال در قالب یک هزار و ۱۵۲ موسسه طرف قرارداد از سال ۹۸ تا کنون بابت طرح نسخه نویسی الکترونیک در این استان هزینه شده است.

به گزارش قاب خبر: محسن اسدبیگی بیان کرد: از سال ۹۸ با اجرای این طرح در استان تاکنون بالغ بر ۱۴ میلیون بار مراجعه، به صورت الکترونیکی نسخه نویسی و نسخه پیچی شده که از این تعداد بیش از هفت میلیون نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشکان و بیش از هفت میلیون نسخه پیچی توسط موسسات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از سال ۹۸ در سطح کشور اجرایی شده که امروزه با همکاری جامعه پزشکی استان شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی آن در سطح استان هستیم و یکی از طرح‌های موفق و بزرگ در سازمان بیمه سلامت ایران می باشد.

اسدبیگی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج در این استان نشان دار و مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه خدمات سرپایی و بستری آنها هزینه که از این رقم بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به موسسات و ۱۴۰ میلیارد ریال به بیماران پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: همچنین یک هزار و ۴۴۰ زوج نابارور در سطح استان نشان دار و از خدمات این بیمه بهره مند هستند که تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه بابت خدمات سرپایی، دارو، آزمایش و تصویر برداری آنها پرداخت شده است.