زندگی یک چهارم مردم خرم آباد در سکونت گاه های غیر رسمی

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: 80 هزار نفر در سکونت گاههای غیر رسمی در شهر خرم آباد زندگی میکنند که یک چهارم جمعیت کل شهرستان را شامل می شوند.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: وحید کرم الهی افزود: این تعداد افراد در ۱۵ محله خرم آباد که در سکونت گاههای غیر رسمی هستند وجود دارند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بافت‌های فرسوده داریم، این است که اکثر قاطعی از واحدهای مسکونی موجود در این بافت‌های فرسوده فاقد سند هستند ، صدور سند برای اراضی که توسط مردم برای ساخت و سازهای غیر مجاز تصرف شده است، نیاز به قانون گذاری از سوی مراجع بالا دست دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به فعالیت هشت دفتر تسهیل گیری در شهر خرم آباد عنوان کرد: این دفاتر تسهیل گری در محلات مختلف «پشته»، «ماسور»، «دره گرم شرقی و غربی»، «کوی علی آباد»، «گل سفید، «پشت بازار» و… فعالیت دارند و از آنها اطلاعات اولیه از وضعیت و تعداد جمعیت ساکن در این سکونت گاه‌های غیر رسمی را جمع آوری کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: برای ساماندهی این حوزه باید ابتدا از نظر قانونی تکلیف سندهای این خانه‌های مستقر در سکونت گاه‌های غیر رسمی مشخص شود زیرا تا سند نداشته باشند نمی‌توان کاری برای این خانه‌ها کرد.

کرم الهی با بیان اینکه خانواده‌هایی هم که در این سکونتگاههای غیر رسمی ساکن هستند، به لحاظ مالی شرایط مطلوبی ندارند تا خانه‌های خود را سند دار کنند گفت: در این راستا با معاونت‌های وزیر راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در لرستان، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات استان وارد رایزنی شده‌ایم و مکاتباتی در این رابطه داشته‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت کمک رسانه‌ها برای پیگیری رفع این معضل به شکل کارشناسی و دقیق گفت: این امر یک مسئله بسیار مهم است، در بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی، اصل بر توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… آنها است.