رشد ۱۲۵ درصدی کشت در اراضی شیب دار لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۷ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب دار را داشتیم، سال گذشته ۵۰۰ هکتار و هدف‌گذاری امسال ۶۰۰ هکتار است.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی تصریح کرد: درصورتی که کاشت ۶۰۰ هکتار باغات در اراضی شیب دار محقق شود نسبت به سال اول دولت سیزدهم ۱۲۵ رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به کشت گیاهان دارویی نیز افزود: سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان ۵ هزار و ۷۸۶ هکتار بود، اما امسال این عدد به ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار افزایش پیدا کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۹- ۱۴۰۰، ۷۵ هکتار گلخانه در استان داشته‌ایم، گفت: سال گذشته ۱۰۸ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است، هدف گذاری ما برای سال جاری نیز ۱۴۰ هکتار گلخانه بوده است‌.

 وی عنوان کرد: ایجاد گلخانه در استان نسبت به سال اول دولت سیزدهم ۸۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: میزان تولید گیاهان دارویی استان از ۱۵ هزار تن به ۲۰ هزار تن و تولید محصولات گلخانه‌ای از ۱۲ هزار تن به ۱۸ هزار تن در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است.

شاهرخی گفت: از ابتدای سال دولت سیزدهم تاکنون از طریق خط ویژه مکانیزاسیون ۱۰۷۹ ادوات کشاورزی به ارزش ۲۰۱ میلیارد تومان جذب و پرداخت شده است.

وی با اشاره به تعداد تراکتورهای موجود در استان، افزود: در مجموع ۲۴ هزار و ۸۰ دستگاه تراکتور، ۴۱۶ کمباین و ۲۸ هزار و ۶۷۱ ادوات و دنباله‌دار در بخش کشاورزی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی را ۱و ۹۶ اسب بخار در هکتار عنوان کرد.