جهت گیری آموزش در لرستان باید متناسب با کسب و کار باشد
به گزارش قاب خبر، ابوطالب شفقت بیستم مرداد در جلسه شورای آموزش عالی عنوان کرد: مدیریت نطام آموزشی در کشور متمرکز است اما در سطح تستاندها نیز اختیارات وجود دارد و باید در استان به بدرستی مسائل بررسی و تحلیل شود.
وی اظهار کرد: فارغالتحصیلان آمار مشخصی در استان ندارند و هنوز ارزیابی درستی از ایجاد این همه دانشگاه وجود ندارد.
استاندار ادامه داد: دو دانشگاه امروز در کشور ماموریت محور است که یکی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و دیگری فرهنگیان است.
شفقت افزود: براساس صعف موجود در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان ۳۰ درصد نیاز خود را تامین می کند و مابقی نیاز را از دیگر کشورها تامین میکند.
وی عنوان کرد: مابقی دانشگاه ها آموزش محور هستند و دانش محور نیستند و فارغالتحصیلان شاغل نیستند.
استاندار با اشاره به موضوع بیکاری لرستان گفت: فارع التحصیلان دانشگاهی رشته های نامرتبط با نیازهای بازار کار استان داریم و این نشانگربی نظمی بسیار زیادی در نظام آموزشی کشور وجود دارد.
شفقت افزود: در این جلسات باید بحث کارشناسی کنیم و نظر کارشناسی بیان و پیگیری شود.
استاندار ادامه داد: ما باید به مردم در تمام نقاط استان خدمت کنیم و باید سرمایه گذاری و تامین خدمات در این مناطق شود.
شفقت گفت: جامعه هماهنگی یکپارچگی دانشگاهیان ایجاد کنیم و در این راستا ارتباط با حوزه علمیه نیز باید ایجاد شود و زنجیره دانشگاهیان و حوزه علمیه باید شکل گیرد.
وی افزود: جهت گیری آموزش باید متناسب با کسب و کار باشد و تقویت رشته های مهارت آموزی را در منطقه توسعه دهیم.
استاندار اظهار داشت: طرح تحول واقعی متناسب با استان و آمایش از نیازهای آموزشی استان تدوین و برنامه ریزی شود.
شفقت ادامه داد: خروجی دانشگاه ها اشتغال آفرین باشد و مراکز رشد را در دانشگاه ها باید افزایش داد.
وی افزود: سال آینده آمار جذب دانشجو را میدانی و براساس نیاز و آمایش بازار کار استان جمع بندی شود.
استاندار تصریح کرد: پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان باید تقویت شوند و ظرفیت های قابل توجهی در این راستا در سطح استان وجود دارد.
شفقت تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه ها کار محور باید تربیت شوند و رشته های مازاد جمعآوری شوند.
وی افزود: دانشگاهیان برای رفع مشکلات جامعه مسول هستند و باید دغدغه مند نسبت به رفع چالش ها و مشکلات جامعه باشند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰