تبدیل فرهنگ ایثار و شهادت به گفتمان عمومی در جامعه

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: می بایست برای پاسداشت هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، در زمینه‌ی تهیه آثار مربوط به دوران دفاع مقدس، از روش گفتمان‌ سازی عمومی و فرهنگ‌سازی عمومی استفاده کرد.

به گزارش قاب خبر: علی نظری در جلسه با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، افزود: به‌ گونه‌ای که همه اقشار مختلف جامعه ترغیب و تشویق شوند که در خلق آثار مربوط به دوران دفاع مقدس، مشارکت فراگیر داشته باشند.

وی ادامه داد: ساز و کارهای مشارکت اساتید و دانشجویان در تولید آثاری همچون دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان می‌بایست تقویت شود.

نظری تصریح کرد: روش‌های مشارکت‌‌گرایانه برای مشارکت عامه مردم در تولید این آثار افزایش یابد تا ایثار و شهادت به یک فرهنگ فراگیر و نهادینه در جامعه تبدیل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انسانی فراوانی است که از این ظرفیت‌های انسانی بایستی بیشتر از گذشته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره برد.

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی افزود: همه ما در هر جایگاهی که هستیم مدیون جانفشانی‌ های شهدا بوده و وظیفه داریم همواره یاد و خاطره شهیدان سرافراز را گرامی بداریم؛ زیرا توجه به یاد و خاطره شهیدان و پاسداشت مقام شهیدان براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دارای ارزش معنوی بالاست.