برگزاری همایش گردشگری پسا کرونا در غرب کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: این همایش با حضور پنج استان غربی کشور، یعنی لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و کردستان برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: احمد رضا دالوند بیان کرد: همایش مذکور به منظور شکل دهی به صنعت گردشگری به ویژه برای استان‌های غربی کشور برای ایام پس از کرونا برگزار شده است .
دالوند ادامه داد: با توجه به آنکه بخش مهمی از ظرفیت‌های گردشگری کشور در قالب اماکن تاریخی، فرهنگی، تفرجگاه ها و طبیعت بی نظیر در این پنج استان قرار گرفته، این همایش با هدف ساماندهی صنعت گردشگری این استان ها برنامه ریزی و اجرایی شده است .

وی تصریح کرد: لرستان از دیرباز به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که در بین استان‌های غربی کشور دارد و کریدور مواصلاتی استان های شمالی به جنوب و شرق کشور محسوب می‌شود، همواره کانون توجه گردشگران و یکی از مقصدهای مهم گردشگری کشور به شمار می رود .

معاون استاندار لرستان افزود: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری، تاثیر آن در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، با روی کار آمدن دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای ساماندهی گردشگری کشور در دستور کار قرار دارد و امید است با بهره گیری از ظرفیت های موجود بتوان جایگاه استان را در این رابطه ارتقا بخشید .

دالوند اظهار کرد: گردشگری همواره از مباحث مورد تاکید استاندار لرستان بوده و در برنامه ریزی های صورت گرفته، حوزه گردشگری به عنوان یک صنعت پاک اهمیت ویژه ای دارد و با توجه به تاثیر آن در ایجاد اشتغال برای مردم لرستان، بهره گیری از توان نیروهای مستعد و توانمند این حوزه برای پیشبرد بهتر امورات در دستور کار قرار دارد .