امنیت ملی و غذایی در گرو زاگرس

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در دیدار با رئیس کل دادگستری استان لرستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش قاب خبر: سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۱۶۵ میلیون هکتار مساحت کل کشور است که ۱۳۷ میلیون از آن را اراضی ملی تشکیل می دهد که از این مقدار نیز ۱۲۵ میلیون هکتار در قلمرو فرسایش آبی و حدود ۳۶ میلیون هکتار از آن در قلمرو فرسایش بادی است.

عباسعلی نوبخت بیان کرد: وجود زاگرس بسیار اهمیت دارد زیرا امنیت ملی و غذایی کشور در گرو زاگرس است.

وی با اشاره به اینکه جنگل های زاگرس می توانند ۶ میلیارد مترمکعب آب را تولید کنند، تصریح کرد: نظرات دستگاه قضا در نحوه رسیدگی به پرونده ها به حدی اهمیت دارد که به جرات می توان گفت این نظرات، در بحث امنیت ملی و غذایی کارساز است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ‌لرستان نیز با اشاره به قاچاق چوب و زغال، گفت : انتظار داریم دستگاه قضا کما فی سابق در این معقوله ها و برخورد با متخلفین حوزه چوب و زغال یاری رسان منابع طبیعی باشد.

شیرزاد نجفی به اسناد صادره در پیرامام الیگودرز گریزی زد و تصریح کرد: از دستگاه قضا تقاضا داریم که اسناد صادره را باطل نماید و این جنگل های بکر  که مورد تعارض واقع شده است را آزاد نماید.

رئیس کل دادگستری به برگزاری منظم جلسات حقوق بیت المال اشاره کرد و تصریح نمود: در سال های گذشته تا کنون اراضی قابل توجهی رفع تصرف شده که این نشان از همکاری دو جانبه دستگاه قضا و منابع طبیعی است، هر چند تردید نداشته باشید که دستگاه قضا با جدیت از منابع ملی صیانت خواهد کرد.

رزم با تمجید از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اجرای عملیات های آبخیزداری، جلوگیری از حریق، احداث پاسگاه های حفاظتی، پیگیری جهت رفع تداخلات و…از جمله کارهایی است که به جد در منابع طبیعی لرستان دنبال می شود.

وی ادامه داد: حساسیت های وجودی جنگل و بحث زیست محیطی بسیار مهم است، بهمین منظور دستگاه قضا با افرادی که قصد تعارض به اراضی ملی را داشته باشند با قاطعیت برخورد قانونی بعمل خواهد آورد.